Afacerile Ambient, retailer în domeniul materialelor de construcţii, au urcat, cumulat în ultimii doi ani, cu 47%, atingând o cifră de afaceri de aproape 150 de milioane de euro pentru 2012, a declarat, ieri, Ioan Ciolan, fondatorul companiei. Totodată, la acest rezultat, compania a înregistrat şi profit net, după o perioadă de trei ani. Ioan Ciolan, antreprenorul care punea în urmă cu 20 de ani bazele acestei afaceri în Sibiu, a declarat: "Creşterea la nivelul cifrei de afaceri, înregistrată în anii 2011 şi 2012, în condiţiile unei pieţe dificile, care înregistrează scăderi, arată că avem încredere în ceea ce facem şi că direcţia abordată de noi pe termen lung dă rezultate".
În cei 20 de ani de existenţă, afacerea Ambient a fost concentrată în special în zona Transilvaniei, în prezent compania gestionând activitatea a 12 magazine şi 15 depozite logistice. Cu aceste locaţii comerciale, Ambient estimează o cotă de piaţă medie de 35%, la nivel naţional.
• Precauţi cu investiţiile
Dacă nici în acest an nu se concretizează investiţii la nivel de magazine, Ambient împlineşte deja trei ani în care nu au fost realizate investiţii în extinderea reţelei comerciale. În acest moment, oficialii companiei nu exclud inaugurarea de noi locaţii, dar afirmă că acest lucru se va întâmpla doar dacă piaţa va dicta acest lucru. Până atunci, investiţiile din perioada următoare se vor orienta către showroom-urile deja existente, au mai spus reprezentanţii Ambient. La nivelul Capitalei, Ambient activează cu un depozit logistic, adresat clienţilor profesionali, unde lucrează aproximativ 50 de angajaţi din totalul de 1.600.
• Ciolan: "Ne dorim creştere de două cifre, în acest an"
Anul în curs reprezintă pentru retailerul în construcţii un an dedicat consolidării rezultatelor financiare recent raportate, dar şi un an în care compania doreşte să crească eficienţa serviciilor. "Ne gândim la o creştere de două cifre pentru acest an", a menţionat directorul Ambient.
Pentru a atinge acest obiectiv, compania a identificat două direcţii majore de acţiune: vânzarea asistată (prin intermediul unei forţe de vânzări stabile formată din agenţi "business to business" şi programul Ambient Total) şi soluţiile sale integrate pentru toate segmentele de clienţi. "Am investit şi vom investi în continuare în showroom-uri care să ajute clientul să îşi vizualizeze proiectul înainte de implementare. Casa Demonstrativă, Galeria cu Idei, Showroom-ul de Instalaţii, Showroom-ul de Mobilă - toate sunt soluţii integrate şi specializate, pentru o consiliere de calitate a clienţilor", a adăugat Ioan Ciolan.
Ambient lucrează în prezent cu 700 de furnizori de materiale de construcţii şi are ca parteneri circa 3.000 de firme de construcţii. Legat de numărul de clienţi, oficialii companiei estimează că peste trei milioane de persoane trec anual pragul magazinelor.
Din totalul vânzărilor Ambient, 55% sunt generate de veniturile din magazine, în vreme ce 45% sunt materiale de construcţii vândute pentru zona profesională, a adăugat directorul companiei.
Compania 100% românească se ocupă în principal cu comercializarea materialelor de construcţii, finisajelor şi amenajărilor interioare. Înfiinţată în 1993, Ambient a inaugurat primul magazin DIY (n.r. do it yourself) din România, în aprilie 2002, la Sibiu.