PE PIAŢA TICHETELOR VALORICE DIN ŢARA NOASTRĂ, "Ascendi" vrea să deţină 10% din piaţă, până la finele anului

Mihaela Dalar Stanca
Ziarul BURSA #Companii / 7 august 2012

"Considerăm că valoarea unui tichet de masă pentru al doilea semestru al acestui an ar trebui să fie de cel puţin 12 lei".

"Considerăm că valoarea unui tichet de masă pentru al doilea semestru al acestui an ar trebui să fie de cel puţin 12 lei".

1 miliard de euro reprezintă valoarea pieţei tichetelor valorice din ţara noastră. Pe o piaţă intrată la noi acum aproape 15 ani, unde mediul concurenţial este foarte strâns, sunt acum cinci emitenţi de tichete valorice care se luptă atât cu efectele crizei economice, dar şi cu impozitarea acestui serviciu, legislaţie adoptată în urmă cu doi ani. Printre jucătorii de pe piaţă, se numără şi compania cu capital majoritar românesc - "Ascendi", intrată pe piaţa locală cu puţin timp înainte de "stabilirea" crizei economice în întreaga lume. Gabriel Popa, cel care conduce compania cu 40 de angajaţi, peste 3.000 de clienţi, dar şi vânzări de peste 30 milioane de euro în 2011, ne povesteşte despre cum a evoluat această piaţă şi cum se gândeşte Ascendi să-şi atingă obiectivul principal din acest an - creşterea cotei de piaţă de la 8%, la 10%.

Interviu cu domnul Gabriel Popa, director general Ascendi Inc.

Reporter: Stimate domnule Popa, compania "Ascendi" are cinci ani pe piaţa tichetelor de servicii din ţara noastră. Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei, în această perioadă?

Gabriel Popa: Strategia noastră de dezvoltare a fost, de la început, orientată către soluţii de management pe termen lung, care să asigure o evoluţie treptată, dar sigură. Pentru că ne-am consolidat afacerea pas cu pas şi nu am ţintit un profit rapid, evident că cifra noastră de afaceri a evoluat pozitiv. Fiecare an a însemnat o cărămidă pusă la temelia firmei noastre - ceea ce a condus la ceea ce este Ascendi astăzi - o societate sigură care se dezvoltă într-un ritm constant.

Reporter: Compania raporta o creştere de 47% a cifrei de afaceri din anul 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2010. Criza economică nu a afectat şi piaţa tichetelor valorice?

Gabriel Popa: Piaţa tichetelor valorice a întâmpinat două provo­cări majore - criza economică, materializată prin creşterea somajului şi închiderea multor IMM-uri şi impozitarea tichetelor. Pentru Ascendi, la cele două s-a mai adăugat şi mediul dur concurenţial. Este greu să înfrunţi doar unul din aceste trei, dar toate deodată, ce să spun... deosebit de dificil!

Aşa cum am mai spus, noi nu ne dorim o creştere spectaculoasă şi nesigură. În acest context am fi putut dubla creşterea, dar obiectivele noastre au fost de creştere a cifrei de afaceri cu 40%, însă, cu un efort maxim, am reuşit să ajungem la 47%. Societatea noastră a reuşit să încheie anul 2011 pe plus, deoarece ne-am concentrat pe reducerea permanentă a costurilor şi pe flexibilizarea serviciilor oferite clienţilor şi partenerilor de afaceri.

În ceea ce priveşte evoluţia generală a pieţei tichetelor valorice din România, criza a încetinit vizibil extinderea acesteia spre potenţialul ei real.

Reporter: De asemenea, de la apariţia tichetele valorice pe piaţa noastră se împlinesc 15 ani, anul următor. Cum a evoluat această piaţă în acest timp?

Gabriel Popa: Lucrând în acest domeniu de la intrarea pe piaţa româ­nească a tichetelor valorice, cunosc foarte bine această piaţă. Prin urmare, pot spune că au fost perioade în care profiturile erau foarte mari, de peste 30 de milioane de euro anual la nivelul pieţei, iar în piaţă "jucau" doar trei emitenţi care controlau totul. Cu timpul, a crescut numărul emitenţilor de tichete datorită maturizării normale a pieţei dar şi atractivităţii profiturilor. În acest mod au apărut şi emitenţi cu capital total sau majoritar românesc.

În prezent, pe piaţa românească sunt cinci emitenţi, iar din punctul de vedere al profiturilor, pentru prima dată, în anul 2011 s-a înregistrat o pierdere la nivelul cumulat al profitului de peste trei milioane de euro. Din punctul meu de vedere, această scădere a profitului se datorează atât crizei economice şi a implicaţiilor ei, dar şi a tensiunilor exis­tente în mediul concurenţial al acestei pieţe.

Reporter: Piaţa tichetelor valorice din ţara noastră prezintă un potenţial crescut, favorizat de numărul companiilor care nu oferă aceste avantaje angajaţilor. Cum vă gândiţi să continuaţi creşterea cotei de piaţă şi atragerea de noi clienţi?

Gabriel Popa: În ceea ce priveşte creşterea potenţialului pieţei, aceasta poate deveni o realitate prin eliminarea impozitării tichetelor de masă, dar şi prin dezvoltarea de noi produse cu facilităţi fiscale care să încurajeze companiile româneşti în angajarea personalului cu carte de munca. Noi vom continua să ne creştem cota de piaţă prin crearea unor oferte personalizate şi adaptate cerinţelor pieţei, prin dezvoltarea de parteneriate cu clienţii şi afiliaţii companiei, prin creşterea echipei de vânzări şi instruirea ei la nivelul cerinţelor pieţei.

Reporter: Câţi clienţi aveţi în acest moment? Care sunt obiectivele până la finele acestui an?

Gabriel Popa: În acest moment, avem peste 3.000 de clienţi şi ne propunem ca, până la sfârşitul aces­tui an, să depăşim 3.500. Avem contracte încheiate şi cu societăţi foarte mari, cu mii de salariaţi, dar şi cu foarte multe societăţi care au sub 200 de salariaţi.

Reporter: Către ce tipuri de clienţi vă veţi îndrepta mai mult atenţia? (IMM-uri, multinaţionale etc.)

Gabriel Popa: IMM-urile sunt targetul nostru. Acestea sunt mult mai interesate de oferta unei societăţi cu capital majoritar românesc, de reducerea costurilor şi de servicii foarte bune la un preţ foarte bun.

Reporter: Câţi parteneri afiliaţi Ascendi sunt?

Gabriel Popa: Peste 35.000 la nivelul întregii ţări. Avem contracte cu toate marile lanţuri de hipermarketuri şi supermarketuri precum şi cu toate magazinele locale. Este în interesul fiecărui magazin de a-şi face o vânzare suplimentară şi sigură prin intermediul tichetelor valorice.

Reporter: Pe lângă tichetele de masă, compania oferă încă patru tipuri de tichete de servicii. Ce pondere ocupă fiecare categorie în cifra de afaceri?

Gabriel Popa: Tichetele de masă reprezintă 90% din cifra noastră de afaceri, tichetele cadou 8% iar celelalte două tipuri, respectiv tichetele sociale şi tichetele de vacanţă, reprezintă 2%. Tichetele de vacanţă au un potenţial foarte mare, dar, datorită cerinţei legislative de a putea fi acordate doar în anul în care o societate comercială înregistrează profit, coroborat cu situaţia economică actuală la nivel naţional, ele sunt încă un produs în aşteptarea unor vremuri mai bune, dacă putem spune aşa. Sperăm în optimizarea legislaţiei care reglementează acest domeniu.

Reporter: O modificare a valorii tichetului de masă nu s-a mai înregis­trat de anul trecut din primăvară, însă costul alimentelor a crescut, iar situaţia agricolă din acest an cel mai probabil va duce la noi creşteri în anul ce vine. În aceste condiţii, ce valoare ar trebui să aibă un tichet valoric de masă, în acest moment?

Gabriel Popa: Considerăm că valoarea unui tichet de masă pentru al doilea semestru al acestui an ar trebui să fie de cel puţin 12 lei. Nu ştim când se va actualiza valoarea unui tichet de masă, dar, pentru binele pieţei ne dorim ca acest lucru să se întâmple cât mai repede (cel mai târziu în prima parte a anului viitor).

Reporter: O posibilă creştere a valorii tichetului de masă aduce câştiguri şi de partea Ascendi? Ce contribuţie la cifra de afaceri ar aduce o creştere de 3 lei a tichetului?

Gabriel Popa: Creşterea valorii tichetului de masă ar aduce beneficii în primul rând utilizatorilor de tichete care îşi vor putea plăti masa de prânz cu cele două bonuri, aşa cum prevede legislaţia actuală. În ceea ce priveşte contribuţia la cifra de afaceri a unui emitent, creşterea valorii nominale se va reflecta în creşterea cifrei de afaceri, de regulă cu jumătate din diferenţa de creştere procentuală.

Reporter: Ce număr de angajaţi are compania Ascendi?

Gabriel Popa: În acest moment societatea are 40 de salariaţi. Suntem o echipă dinamică de profesionişti cu o mare viteză de reacţie la solicitările clienţilor şi partenerilor noştri.

Reporter: Vă mulţumesc!

Pentru că ne-am consolidat afacerea pas cu pas şi nu am ţintit un profit rapid, evident că cifra noastră de afaceri a evoluat pozitiv.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb