PENNY România vizează 1.000 de magazine şi 3 miliarde de euro investiţii până în 2035

R.S.
Miscellanea / 10 aprilie

PENNY România vizează 1.000 de magazine şi 3 miliarde de euro investiţii până în 2035

PENNY România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 9,4 miliarde de lei, reprezentând o creştere de 13.47% faţă de anul anterior. Compania a investit peste 868 milioane de lei, echivalentul a peste 177 milioane de euro, în extinderea şi modernizarea reţelei sale, pentru atingerea pragului de 400 de magazine, precum şi pentru lucrările celui de-al cincilea centru logistic, din Mihăileşti.

Planurile PENNY de expansiune vizează investiţii de 3 miliarde de euro în următorii 10 ani, cu scopul de a extinde reţeaua la 1.000 de magazine şi de a dezvolta competenţele logistice. Pentru 2025, sunt planificate 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge şi mai aproape de consumatorii români, precum şi finalizarea lucrărilor la depozitul logistic din Mihăileşti, judeţul Giurgiu.

Daniel Gross, CEO PENNY România, a declarat:

"2024 a fost un an al progresului pentru PENNY marcat de creşterea cifrei de afaceri şi a investiţiilor în România, precum şi de îmbunătăţirea serviciilor pentru milioanele de clienţi care ne aleg zi de zi. Am atins pragul de 400 de magazine, am inaugurat primul magazin autonom PENNY la nivel global şi am demarat lucrările pentru al cincilea centru logistic. În plus, am continuat să sprijinim comunităţile prin sport şi promovarea unui stil de viaţă echilibrat, să susţinem producătorii români şi businessurile locale, aducând pe rafturi cât mai multe produse 3RO.

Privim spre 2025 ca un an cu o semnificaţie aparte: marcăm 20 de ani de la deschiderea primului magazin PENNY în România, un moment care reflectă parcursul nostru şi angajamentul faţă de clienţii noştri. Continuăm cu planul pentru următorii 10 ani: 1.000 de magazine şi 3 miliarde de euro investiţii."

2024 în cifre

Expansiunea continuă

În 2024, PENNY România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 9,4 miliarde de lei, marcând un avans de 13.47% comparativ cu anul anterior. Până la sfârşitul anului, PENNY a ajuns să opereze 416 de magazine şi 4 centre logistice, începând totodată lucrările la cel de-al cincilea centru logistic. Este al 10-lea an consecutiv în care PENNY România a avut cea mai mare creştere a cifrei de afaceri în rândul entităţilor de retail alimentar din grupul REWE.

Experienţă îmbunătăţită la cumpărături:

În 2024, PENNY a investit în tehnologii verzi pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărături. Magazinele noi sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 şi oferă staţii de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea companiei în ceea ce priveşte confortul clienţilor şi responsabilitatea faţă de mediu. Formatul magazinelor este îmbunătăţit în permanenţă în funcţie de feedbackul clienţilor şi de anul trecut toate magazinele companiei sunt în formatul PENNY. Compania optimizează experienţa de cumpărături prin 112 case de self-checkout, ideale pentru clienţii cu un stil de viaţă alert şi coşuri restrânse de cumpărături.

Produse 3RO (Triplu RO)

PENNY şi-a continuat angajamentul faţă de producătorii locali prin iniţiativa 3RO, care promovează produse cu ingredientul principal din România, procesate şi ambalate în ţară. În 2024, compania a diversificat şi extins gama de produse sub acest concept, prin consolidarea parteneriatelor cu furnizorii autohtoni. În prezent, 87% dintre furnizorii PENNY sunt companii româneşti, înregistrate în România. De asemenea, 68% din cifra de afaceri a companiei provine din produse fabricate în România, iar sortimentul 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri totală a PENNY România.

Echipa PENNY

În 2024, echipa PENNY a crescut la peste 8.000 de membri, consolidând reputaţia PENNY ca un Angajator de Top pentru al patrulea an consecutiv. Dintre aceştia, 90 de colegi sărbătoresc 20 de ani de experienţă în echipa PENNY, în timp ce 196 colegi fac parte din echipă de 10 ani. Totodată, dezvoltarea profesională rămâne o prioritate pentru companie, cu aproximativ 70.000 de ore de training desfăşurate.

Digitalizare

Anul 2024 a marcat progrese semnificative în digitalizarea serviciilor PENNY România, deschizând primul magazin autonom PENNY din lume. Magazinul autonom PENNY deschis pe Bulevardul Iuliu Maniu a oferit o nouă experienţă de cumpărături, oferind clienţilor posibilitatea de a cumpăra ce au nevoie şi de a plăti rapid şi simplu. Este un test important, iar rezultatele depăşesc aşteptările iniţiale, cu aproximativ 7.000 de clienţi săptămânal, impresionaţi de tehnologia inovativă. Acest concept răspunde nevoii de cumpărături rapide într-o eră digitală, iar feedbackul clienţilor este atent monitorizat pentru îmbunătăţiri continue.

În 2024, PENNY a accelerat implementarea soluţiilor digitale, extinzând serviciile de livrare prin parteneriatul cu Tazz.

Comunicare integrată

Anul 2024 a adus confirmarea importanţei parteneriatului strategic cu Federaţia Română de Fotbal. PENNY şi-a consolidat implicarea în susţinerea echipei naţionale de fotbal printr-o campanie dedicată fanilor, lansată în contextul calificării la EURO 2024. Tricoul galben din campania de loialitate "Hai, România, la PENNY!" a devenit un simbol al susţinerii tricolorilor, purtat de zeci de mii de suporteri din toată ţara. PENNY a fost, de asemenea, partener al documentarului "În inima echipei naţionale - Din vestiar până în Germania", care a adus mai aproape de fani povestea echipei. În plus, prin campania Liga Punctelor PENNY, aflată la a doua ediţie, alături de clienţi, PENNY a susţinut peste 1.100 de cluburi pentru copii şi juniori, cu peste 45.000 de echipamente sportive distribuite la nivel naţional.

Sustenabilitate

PENNY este primul lanţ de magazine care certifică BREEAM toate magazinele noi deschise. Anul trecut, PENNY a primit recertificarea ISO 50001, drept recunoaştere a eforturilor de a reduce impactul asupra mediului şi de a utiliza resursele într-un mod mai eficient. Sistemul de garantie-returnare la PENNY este implementat în toate magazinele PENNY şi toate deschiderile noi vor include echipamentele necesare acestui sistem.

De asemenea, parteneriatele cu organizaţii precum Habitat for Humanity România, World Vision România şi FBAR reflectă angajamentul companiei faţă de dezvoltarea comunitară.

În cadrul parteneriatului cu Federaţia Băncilor pentru Alimente din România au fost obţinute rezultate remarcabile la finalul anului 2024: Reţeaua Băncilor pentru Alimente a colectat produse din 276 de magazine PENNY, contribuind astfel la salvarea a peste 3.000 de tone de alimente, echivalentul a peste 30% din cantitatea totală colectată la nivel naţional. Aceste produse au ajuns la peste 800 de organizaţii caritabile, oferind sprijin pentru peste 290.000 de persoane aflate în dificultate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Apr. 2025
Euro (EUR)Euro4.9774
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3617
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3503
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7330
Gram de aur (XAU)Gram de aur452.6023

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
energyexpo.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb