Compania americană "PepsiCo" Inc., al doilea mare producător mondial de băuturi răcoritoare, va cheltui aproape 300 de miliarde rupii (5,2 miliarde dolari) în şase ani, ca să-şi extindă operaţiunile în India, ca parte a efortului său de consolidare a activităţilor pe pieţele emergente. Alături de partenerii săi locali, "PepsiCo" îşi va majora capacitatea de producţie şi va lansa noi produse.
Compania va accelera investiţiile în infrastructura de livrare, în special în zonele rurale.
Preşedintele-director executiv al "PepsiCo", Indra Nooyi, a declarat: "India este o ţară cu un potenţial uriaş şi rămâne o piaţă atractivă, cu prioritate sporită pentru compania noastră".
"PepsiCo" şi rivalul său "Coca-Cola" Co. luptă pentru o cotă mai mare în ţările în curs de dezvoltare, întrucât ratele de creştere economică din Asia, Orientul Mijlociu şi Africa sunt de 4-5 ori mai mari decât cele din SUA şi Europa, conform "PepsiCo". Anul trecut, compania a generat aproape 50% din vânzările sale de 65,5 miliarde dolari în afara SUA.