Compania americană "PepsiCo" Inc., al doilea producător de băuturi răcoritoare din lume, intenţionează să investească în China un miliard de dolari (792,1 milioane de euro), în următorii patru ani, urmărind astfel să-şi majoreze producţia în ţara cu cea mai numeroasă populaţie din lume.
"Aceasta este cea mai mare investiţie a noastră din China, în cei 30 de ani de când facem afaceri aici şi corespunde strategiei noastre globale de a investi pe pieţele în curs de dezvoltare, care au un nivel ridicat de creştere", a afirmat preşedintele - director executiv al "PepsiCo", Indra Nooyi, aflată în vizită în China. Oficialul companiei a menţionat: Această strategie de investiţii ar putea crea mii de locuri de muncă în China, unde compania şi partenerii săi au peste 22.000 de angajaţi.
"PepsiCo" îşi va extinde, prin această investiţie, capacitatea de producţie din China, în special în vestul ţării şi în zonele din interior, a subliniat Nooyi.
Pe de altă parte, compania americană a anunţat că va elimina 3.000 de locuri de muncă, după ce, în trimestrul al treilea, a înregistrat rezultate financiare sub aşteptări. În perioada iulie - septembrie 2008, "PepsiCo" a obţinut un profit net de 1,58 miliarde de dolari sau 99 de cenţi/acţiune, cu 9,6% mai mic faţă de intervalul similar din 2007. Analiştii estimau un profit de 1,08 dolari/acţiune.
În următorii trei ani, compania americană vrea să realizeze economii de 1,2 miliarde de dolari, în condiţiile în care închide unele fabrici din SUA.