Producătorul de produse cosmetice "Farmec" Cluj-Napoca anunţă o creştere a vânzărilor de 32% în primele nouă luni ale anului. Ca urmare a creşterii solide pe piaţa internă, dar şi a investiţiilor constante în eficientizarea procesului de producţie, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat, la sfârşitul lui septembrie, la 18 milioane euro. În paralel, profitul a consemnat şi el o majorare semnificativă de 35% faţă de perioada similară a anului anterior, de la aproximativ 1,7 milioane euro la 2,3 milioane euro anul acesta.
Mariana Siniţaru, marketing specialist Farmec Cluj-Napoca, ne-a declarat: "Evoluţia vânzărilor în primele nouă luni reprezintă un semnal pozitiv pentru finalul anului, confirmându-ne aşteptările iniţiale că vom depăşi valoarea de 24 de milioane euro cifră de afaceri în 2008".
Un impact însemnat asupra rezultatelor companiei l-a avut acţiunea de consolidare a mărcii Gerovital prin achiziţionarea drepturilor deţinute asupra ei de către Gerovital Cosmetics. Evaluată la 1,2 milioane euro, această tranzacţie va permite companiei clujene să dezvolte brandul în viitor, atât prin crearea unor produse noi, cât şi prin extinderea pe pieţe neexploatate încă.
Primele nouă luni ale anului au fost marcate de o intensă activitate de revitalizare a portofoliului de produse, prin relansarea câtorva game foarte importante pentru companie, cum ar fi gama FARMEC - produse pentru îngrijirea feţei şi corpului, produsele specializate pentru îngrijirea părului Gerovital Plant Tratament şi produsele fotoprotectoare Gerovital Plant Sun.
Evoluţia portofoliului se datorează într-o bună măsură şi procesului de retehnologizare a secţiilor de producţie început încă din 2006, care a condus la scăderea costurilor, contribuind concomitent la îmbunătăţirea calităţii produselor. Acest program s-a concretizat în investiţii în valoare totală de 3 milioane euro în primele nouă luni şi a vizat în special modernizarea liniilor de fabricaţie prin achiziţionarea de echipamente conforme cu normele tehnologice şi ecologice din Uniunea Europeană. Acest program amplu de investiţii a permis companiei să încheie o serie de contracte de colaborare pe partea de producţie cu importante companii multinaţionale, dar şi cu reţele de retail. În acelaşi timp, o parte dintre sumele investite a avut drept scop extinderea parcului auto al companiei, acesta ajungând la o flotă de 120 de maşini destinate diviziei de distribuţie.