Aproximativ 85% dintre cetăţenii Uniunii Europeane (UE) nu îşi cunosc drepturile ca pasageri ai liniilor aeriene şi pierd peste 5 miliarde de euro în fiecare an pentru că nu cer despăbugiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate, potrivit unui studiu efectuat de AirHelp.
În ce priveşte România, AirHelp a identificat în 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru despăgubiri. Dacă le-ar solicita, valoarea lor ar fi de 12 milioane de euro.
Totodată, potrivit acestui studiu, 53% dintre pasagerii care au probleme cu zborurile lor consideră că au dreptul să primească o compensaţie de până la 600 euro, în timp ce 44% dintre pasagerii afectaţi de zborurile întârziate sau anulate nu depun o plângere.
În acelaşi timp, 66% dintre pasagerii afectaţi de întârzierea, anulare sau suprarezervarea unui zbor susţin că transportatorii aerieni nu îi informează despre drepturile lor.
"Legislaţia UE 261 care protejează drepturile călătorilor este foarte valoroasă. Cu toate acestea, pasagerii încă se simt neputincioşi în relaţia cu companiile aeriene şi mulţi dintre aceştia pierd compensaţiile la care au dreptul, pentru că nu depun cerere. În fiecare an, aproape 13 milioane de pasageri lasă peste 5 miliarde de euro în mâinile companiilor aeriene, care le datorează despăgubiri după întreruperile neplăcute ale zborurilor", a declarat directorul AirHelp, Henrik Zillmer, în cadrul comunicatului.
1. aintarziatavionul.ro
(mesaj trimis de Dia în data de 24.04.2018, 22:27)
Eu cu aintarziatavionul.ro am obtinut despagubiri, 400 de euro de la wizz. In 2 saptamani am primit banii. Firma super okay.