Piaţa cafelei din România se cifrează la 150-200 milioane euro în anul 2007, în creştere cu aproximativ şase la sută faţă de anul trecut, a declarat, directorul general al Elite România, Matanya Schwartz, la lansarea sortimentului de cafea Selected Gold în România. "Peste 22.000 de tone de cafea prăjită, măcinată şi ambalată şi peste 7.000 de tone de cafea vrac se comercializează anual, în România. Piaţa cafelei a crescut cu aproximativ opt-nouă la sută în 2006, faţă de anul precedent", a precizat directorul general Elite România, citată de Rompres. Din totalul cafelei comercializate pe piaţa românească, cafeaua instant reprezintă numai 25 la sută, potrivit declaraţiilor acestuia.
"70 la sută dintre consumatorii de cafea din România preferă cafeaua la ibric", a declarat Alice Iordache, senior brand manager Elite România. Pe această piaţă, cafeaua Super Premium deţine o pondere de unu la sută, în timp ce cea mai mare cotă de piaţă revine cafelei Uper Premium, de aproape 60 la sută, potrivit, senior brand managerului Elite.
Elite România are o capacitate anuală de producţie de 12.000 tone de cafea. Cifra de afaceri a companiei fost de 68 milioane euro, în 2006. Compania are o cotă de piaţă de 53 la sută, în volum, pe piaţa românească. Elite a lansat cafeaua Selected Gold, sortiment din care compania va produce, lunar, aproximativ 50 de tone. Pentru realizarea şi promovarea acestui sortiment, Elite a investit cinci milioane euro. Cafeaua se prepară la filtru, iar preţul cu care se vinde pe piaţă este de 11 - 11,5 lei pentru 250 de grame.