Piaţa camerelor foto digitale va creşte cu aproximativ 30% în 2008, atingând circa 350.000 de unităţi vândute până la sfârşitul anului, se arată într-un comunicat al companiei eMAG.
Potrivit companiei, camerele foto digitale au reprezentat anul trecut aproximativ 8% din vânzările eMAG, iar până la finalul anului 2008, valoarea vânzărilor pe segmentul de aparate foto digitale va fi de aproximativ de 12 milioane de euro.
"Datorită diversificării gamelor şi a scăderii preţurilor în cazul aparatelor foto digitale, 2008 marchează momentul în care a crescut cu mult gradul de accesibilitate al acestor produse, iar creşterea cererii din partea clienţilor online a devenit un fenomen care se manifestă pe piaţă," a declarat Marius Dinu, product manager eMAG. Dinu a precizat că preferintele clienţilor online se îndreaptă către aparatele foto digitale de calitate, care redau imaginile cât mai fidel, aparţinând brandurilor consacrate. "În topul preferinţelor sunt ultimele noutăţi în domeniul echipamentelor foto. Din ce în ce mai mulţi clienţi preferă aparatele DSLR" a mai spus Dinu. Camerele foto compacte Canon, Nikon, Sony şi Panasonic şi aparatele profesionale DSLR, Nikon şi Canon sunt cele care au generat cel mai mare interes pentru clienţii eMAG.ro.
Compania are o ţintă de 100% creştere pe acest segment în acest an faţă de 2007, cu toate că estimările creşterii pieţei sunt de 30%. Mai mult, potrivit reprezentantului companiei, eMAG urmăreşte o cotă de piaţă de 15% pentru acest segment. Compania şi-a triplat vânzările atât valoric, cât şi cantitativ faţă de anul precedent pentru această categorie de produse.
O estimare asemănătoare a pieţei a făcut-o recent şi Grupul Flamingo International. Potrivit acestuia, piaţa camerelor foto digitale va creşte cu 35 % în 2008, atingând un număr de 325.000 de unităţi vândute şi o valoare de 48 de milioane de euro.