Piaţa produselor electronice şi electrocas-nice se va cifra la 1,1 miliarde euro în 2008, iar cea a produselor frigorifice, la 200 milioane euro, a estimat, vineri, la o conferinţă de presă, directorul adjunct al companiei distribuitoare de electrocasnice Marlevi, Petronius Secăreanu. "În 2007, piaţa electronicelor şi electrocasnicelor s-a cifrat la un miliard euro, în creştere cu 15% faţă de valoarea înregistrată în 2006. În 2007, această piaţă se va cifra la 1,1 miliarde euro", a declarat Petronius Secăreanu. Produsele electrocasnice reprezintă 35% din totalul pieţei, iar segmentul produselor frigorifice, 50% din totalul pieţei electrocasnice, a adăugat acesta. "Piaţa produselor frigorifice ar putea depăşi valoa-rea de 200 milioane euro, în 2008. Segmentul produselor premium şi cel de nişă vor cunoaşte creşteri mai mari decât cele ale pieţei", a afirmat directorul adjunct al Marlevi. Potrivit declaraţiilor sale, preţul mediu pentru categoria de produse frigorifice a crescut, în 2007, cu aproximativ şase la sută, în timp ce pe piaţă au fost vândute 600.000 de unităţi. Producătorul german de frigidere Liebherr a intrat pe piaţa din România prin lansarea unui frigider, distribuit de firma Marlevi. Frigiderul costă 8.000 lei şi poate fi cumpărat din magazine precum Altex, Flanco, Domo. De asemenea, compania a lansat o ladă frigorifică, un congelator şi un frigider pentru vinuri. "Pe termen mediu, vor vinde 20.000 de unităţi, în România, iar pe termen lung, vor deţine o cotă de piaţă de 10%", a declarat directorul general al companiei, Steffen Nagel. Piaţa românească de frigidere este dominată, în proporţie de 75%, de mărci precum Arctic, Indesit, Zanussi, Whirlpool. Compania distribuitoare a înregistrat o cifră de afaceri de 47 milioane euro în 2007, în creştere cu 25% faţă de cea din anul trecut. Reprezentanţii firmei au estimat că în 2008, compania va realiza o cifră de afaceri mai mare cu 15%. Firma a încheiat contracte de distribuţie cu 20% din producătorii prezenţi pe piaţa electronicelor şi electrocasnicelor. Pe piaţa de distribuţie, deţin o pondere de 15%. Piaţa retail-ului independent reprezintă 27% din totalul pieţei. Compania Liebherr a fost înfiinţată în 1949, iar în prezent, produce 9.000 de frigidere pe zi. A încheiat anul 2007 cu o cifră de afaceri de şapte miliarde euro, la nivel global. 97% din totalul cifrei de afaceri a fost realizat în Europa.
Piaţa frigiderelor se va cifra la 200 milioane euro
R.P.
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 21 aprilie 2008