Piaţa românească de leasing ar putea scădea cu cel puţin 50% în acest an, din cauza lipsei de lichiditate a companiilor, dar şi pe fondul prudenţei firmelor şi populaţiei de a investi în această perioadă de criză, a declarat, directorul general al Impuls Leasing, Răzvan Diaconescu, citat de NewsIn.
"Printre factorii care conduc la declinul pieţei româneşti de leasing se numără scăderea cu peste 60% a pieţei auto şi cu 70% a pieţei de echipamente de construcţii", a menţionat Diaconescu.
El a adăugat că firmele de leasing se mai confruntă cu o blocare a investiţiilor imobiliare, dar şi cu creşterea costurilor de refinanţare.
"Clienţilor le este frică să mai investească. Aşteaptă să treacă perioada dificilă pentru a investi din nou", a spus Diaconescu.
"Piaţa românească de leasing va începe probabil să crească din 2010, însă abia în 2012 sau 2103 vom ajunge la nivelul din 2008 sau 2007", a estimat şeful Impuls Leasing.
El consideră că segmentele auto şi de utilaje pentru construcţii vor avea cel mai mult de suferit.
"Probleme mari vor avea companiile mici de leasing, care nu mai au acces la finanţare şi care trebuie să constituie provizioane pentru clienţii care nu mai pot să-şi plătească ratele", a adăugat Diaconescu. El se aşteaptă la fuziuni şi/sau vânzări de portofolii ale jucătorilor mici din piaţă.
Piaţa românească de leasing a scăzut anul trecut cu 2,6%, până la 4,817 miliarde euro, ca urmare a impactului negativ al introducerii taxei de poluare a autovehiculelor şi a contextului economic dificil din ultima parte a anului.