Pentru prima dată de la apariţia sa, piaţa smartwatch-urilor a înregistrat o scădere anuală, conform unei analize Counterpoint. În 2024, vânzările globale de ceasuri inteligente au scăzut cu 7% faţă de anul precedent, în principal din cauza declinului Apple Watch.
Deşi Apple şi-a păstrat poziţia de lider, vânzările sale au scăzut cu 19%, fiind afectate de o concurenţă tot mai puternică şi de tendinţa consumatorilor de a păstra dispozitivele mai mult timp înainte de a le înlocui.
În schimb, ceilalţi producători de top au înregistrat creşteri semnificative. Huawei, al doilea jucător de pe piaţă, a avut o creştere de 35%, iar Xiaomi, aflat pe locul patru după Samsung, şi-a majorat vânzările cu 135%. Samsung a crescut cu 3%, iar Imoo, aflat pe locul cinci, a raportat o creştere de 22%.
Singurul segment care a continuat să crească în 2024 a fost cel al smartwatch-urilor pentru copii.
Opinia Cititorului