Constructorul auto francez "PSA Peugeot Citroen", al doilea din Europa, raportează, în mod neaşteptat, pierderi pentru ultimul semestru din 2006, din cauza deprecierii unor active şi a declinului vânzărilor. Pierderea netă a însumat 127 milioane de euro (165 milioane de dolari) în intervalul iulie-decembrie 2006, comparativ cu profitul de 348 milioane de euro din ultimele şase luni ale lui 2005. Analiştii aşteptau un câştig net de 269 milioane de dolari.
Pe întregul an 2006, profitul companiei a scăzut cu 83%, la 176 milioane de euro sau 0,77 euro/acţiune, de la 1,03 miliarde de euro ori 4,47 euro/titlu în 2005.
Vânzările constructorului auto au crescut cu 0,9%, la 27,5 miliarde de euro. Pe întregul an, creşterea a fost de 0,6%, la 56,6 miliarde de euro. Compania a pierdut clienţi în favoarea rivalilor "Volkswagen" AG din Germania şi "Toyota Motor" Corp. din Japonia. În 2006, cererea din vestul Europei pentru vehiculele companiei franceze a scăzut cu 2,7%, la 2,3 milioane de vehicule, însă în restul lumii a crescut cu 4%, la 1,07 milioane de unităţi.
"Peugeot Citroen" aplică un program de reducere a cheltuielior, care a presupus şi eliminerea a 10.000 posturi anul trecut. Compania aşteaptă să revină la profit anul acesta. Tot în 2006, producţia realizată de fabricile pe care "Peugeot" le deţine în totalitate a scăzut cu 6,4%, la 2,48 milioane de unităţi.