Producătorul german de ciment "HeidelbergCement" AG şi-a majorat cu 41% cîştigurile pe cel de-al doilea trimestru din acest an, în baza preţurilor mari şi a cererii sporite de pe pieţele din SUA şi Asia. Cîştigul net a fost de 217,8 milioane de euro (270 milioane de dolari) sau 2,09 euro/acţiune, faţă de 154,7 milioane de euro sau 1,54 euro/titlu în trimestrul al doilea din 2004. Vînzările societăţii au sporit cu 13%, la 2,14 miliarde de euro. Analiştii anticipau un cîştig net de 210 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 2,01 miliarde.
"HeidelbergCement" îşi extinde operaţiunile în afara Germaniei, întrucît pe plan intern a scăzut, pentru al 11-lea an consecutiv, cererea de pe segmentul construcţiilor. În schimb, pe pieţele externe, cum ar fi SUA , cheltuielile destinate construcţiilor se situează la un nivel record. În consecinţă, conducerea companiei recurge la majorări de preţuri. "Industria construcţiilor rămîne solidă în SUA, Uniunea Europeană şi Asia", afirmă reprezentanţii companiei, subliniind că declinul din Germania va continua.
"HeidelbergCement" are o valoare de piaţă de 6,49 miliarde de euro, acţiunile companiei crescînd cu 38% în acest an.