"Pirelli & C." SpA, al treilea producător de anvelope din Europa, vrea să-şi majoreze marja de profit prin investirea a 1,9 miliarde euro (2,68 miliarde dolari) în noi fabrici pe pieţele emergente, inclusiv în Mexic şi Rusia.
Compania italiană urmăreşte să investească 210 milioane de dolari în următorii doi ani într-o nouă fabrică din Mexic. Circa două treimi din profitabilitatea societăţii va proveni din America Latină şi alte pieţe în 2015, conform "Pirelli".
Oficialii societăţii anticipează că vânzările acesteia vor creşte, în medie, cu 8% annual, în următorii trei ani, la 6,05 miliarde euro, de la 4,8 miliarde euro în 2010.
"Pirelli" estimează că profitul său înainte de dobânzi, taxe şi cheltuieli de restructurare va fi de 11,5% din vânzări în 2013, de la aproape 8,8% anul acesta.
Luna trecută, "Pirelli" a finalizat desprinderea diviziei sale imobiliare - denumită acum "Prelios" SpA, şi a vândut "Pirelli Broadband Solutions", ca să-şi axeze activitatea pe fabricarea de anvelope.
În primele nouă luni din 2010, compania a avut pierderi de 87 milioane de euro, faţă de un profit de 18,2 milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2009. Cheltuielile aferente desprinderii "Pirelli Real Estate" au afectat rezultatele companiei în intervalul de raportare.