Ţările din Uniunea Europeană trebuie să acorde o importanţă crescută educaţiei consumatorului, în condiţiile în care, sub influenţa tot mai mare a tehnologiei avansate, acesta a devenit tot mai vulnerabil în faţa informaţiilor de tot felul care vin din piaţă, consideră preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Pîrvu.
Şeful ANPC participă în perioada 20 - 21 martie, la Paris, la seminarul "Politici la cel mai înalt nivel, referitoare la viitorul protecţiei consumatorilor în Uniunea Europeană", organizat de Comisia Europeană.
În discursul său, Marius Pîrvu a subliniat importanţa tehnologiei avansate în toate domeniile economice, ceea ce face necesară evoluţia reglementărilor, în mod susţinut, în zona protecţiei consumatorului, la nivel european, pentru ca legislaţia să poată ţine pasul cu dezvoltarea complexă, bazată pe informaţie, a societăţii actuale.
"În zilele noastre, creşte importanţa pe care ţările Uniunii Europene trebuie să o acorde educaţiei consumatorului, în condiţiile în care, tocmai sub influenţa tot mai mare a tehnologiei avansate, acesta a devenit din ce în ce mai vulnerabil în faţa informaţiilor de tot felul care vin din piaţă", a afirmat oficialul român, potrivit unui comunicat al instituţiei remis Agerpres.
Totodată, preşedintele ANPC a subliniat că este esenţial şi în viitor ca domeniul protecţiei consumatorilor să se bazeze pe cei trei piloni importanţi: educaţie, legislaţie şi punere în aplicare a reglementărilor, referindu-se la marile capitole aflate pe agenda întâlnirii: consumatorul digital, consumul sustenabil şi aplicarea efectivă a legislaţiei.
Evenimentul va cuprinde, în cele două zile, păreri ale reprezentanţilor tuturor ţărilor membre referitoare la acest subiect, posibilităţi concrete de sporire a protecţiei consumatorilor, în contextul prezenţei şi evoluţiei continue, pe scara largă a inteligenţei artificiale în societate şi, ca atare a diseminării, în rândul consumatorilor, a unui volum mare de informaţie, care se poate dovedi câteodată, manipulatoare sau neadevărată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.03.2019, 11:18)
Încă unul care vorbește să se afle în treabă...fă-te că lucrezi Mircea