Poliţia din Belgia a avertizat utilizatorii reţelei de socializare online Facebook să nu folosească butoanele de reacţii ca să răspundă la postări, dacă doresc să-şi protejeze intimitatea, conform Zero Hedge.
În luna februarie, Facebook a lansat o serie de şase "emoticons" ce le permit utilizatorilor să-şi exprime o serie de emoţii - de la furie la dragoste. Acestea au fost adăugate opţiunii originale, care permitea doar reacţia "like" la o postare. Noile "emoticons" au venit ca răspuns la solicitările utilizatorilor pentru un buton "dislike", care să exprime dezacordul faţă de o postare.
Poliţia din Belgia avertizează utilizatorii noilor butoane că site-ul se foloseşte de reacţiile exprimate de aceştia ca să colecteze informaţii necesare creării unui public ţintă pentru publicitate. Într-o declaraţie pe site-ul său oficial, Poliţia din Belgia le-a atras atenţia utilizatorilor reţelei Facebook să evite folosirea noii serii de "emoticons" în cazul în care vor să-şi păstreze intimitatea.
Declaraţia Poliţiei menţionează: "Pictogramele nu ajută doar la exprimarea sentimentelor, ele ajută, de asemenea, Facebook să evalueze eficacitatea reclamelor asupra profilului dumneavoastră. Acesta este încă un motiv să nu faceţi clic pe ele, dacă doriţi să vă protejaţi confidenţialitatea".
Declaraţia avertizează că utilizatorii sunt pur şi simplu "un produs" pentru Facebook, susţinând că reacţiile lor la postări ajută gigantul social de networking să-şi construiască profilul acestora. Ca rezultat al realizării de profiluri, site-ul va direcţiona reclame către utilizatorii pe care îi consideră că vor fi receptivi la acestea, în baza modului în care ei reacţionează la posturi specifice, la un anumit moment.
Poliţia din Belgia mai spune: "Dând click pe butoanele de reacţii, permiteţi Facebook să ştie ceea ce vă place".
Avertismentul Poliţiei din Belgia vine în contextul în care, anul trecut, compania Facebook a realizat din publicitate 96,5% din veniturile sale de 17,08 miliarde de dolari.