Advertising, Business & Marketing Days, eveniment organizat de BOS în perioada 19-22 aprilie a oferit studenţilor şansa să se informeze şi să-şi clarifice unele nelămuriri legate de mediul de afaceri din România.
ABM Days, aflat la a IV-a ediţie, a însemnat patru zile de conferinţe, peste 700 de studenţi participanţi, 35 de speakeri, 18 companii partenere.
"Prin ABM Days am dorit să oferim companiilor posibilitatea să investească în educarea forţei de muncă de mîine, iar studenţilor şansa de a învăţa din experienţa practică a profesioniştilor în domeniu", a spus la deschiderea evenimentului, George Samoilă, preşedinte BOS.
La secţiunea Advertising, conferinţele cu temele "Comunicarea eficientă" şi "Mesajul în publicitate" au avut un mare succes, sala devenind neîncăpătoare. Nu a fost omisă nici faţa mai puţin plăcută a meseriei: "Advertisingul este o meserie foarte interesantă privită de la distanţă. E un ambalaj cu un design foarte atractiv să crezi că undeva într-o agenţie există un client care e dispus să-ţi dea 100.000 dolari ca să-ţi vezi ideile puse în practică; păcat că este doar un ambalaj. Arta este cea care defineşte expresia personalităţii noastre creative, nu advertisingul. Asta nu înseamnă că advertisingul nu crează" (Valentin Suciu - Odyessey Comunication).
Studenţilor prezenţi la ABM Days li s-a oferit şi o provocare. Ei vor putea pune în practică informaţiile şi sfaturile primite, participînd la selecţia naţională pentru Cannes Lion, fes-tival prezentat în cadrul secţiunii de Advertising de către Teodora Migdalovici.
La secţiunea Marketing, dis-cuţia pe tema "Branding şi rebranding" a adus în faţa studenţilor atît părerea unui director de creaţie, Gabriel Brănescu de la TBWA, cît şi pe cea a unui profesionist în cercetare de piaţă, Dragos Iliescu - director general D&D Research. "Brandul este o creaţie a advertisingului, iar rebrandingul mai mult o chestiune de management. Advertisingul a scos la iveală brandul din mai multe motive: pentru a face faţă concurenţei, pentru a diferenţia calitatea, pentru piaţă, dar într-o foarte mare măsură şi pentru mass-media", a spus Gabriel Brănescu. Dragoş Iliescu a vorbit despre cercetarea de piaţă ca fiind un lucru indisolubil de brand. Tot el a ţinut să precizeze că brandul se află în consumator şi că nu există sub nici o formă în afara acestuia.
În zilele dedicate Business-ului, studenţii nu au ratat nici o ocazie să afle mai multe de la cei invitaţi. Liderii unor mari companii din România au acceptat invitaţia organizatorilor, dorind să împărtăşească din experienţa lor studenţilor.
Detalii despre ABM Days pot fi găsite pe www.abm.ro, portalul de resurse al Comunităţii ABM.
Business Organization for Students BOS
212.13.10 ASE, camera 1317
0721 29 33 59