Guvernul va sancţiona prestatorii de servicii de transport ce desfăşoară activităţi intracomunitare şi internaţionale, prin modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind "Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri fiscale", potrivit unui comunicat de presă.
Conform sursei citate, prevederile de la pct. 36 sunt: "La articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) şi (42), cu următorul cuprins", (41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înţelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat:
a)prestaţiile suplimentare primite de salariaţi în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţia de delegare/detaşare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice;"
Aceasta modificare, propusa în proiectul de Ordonanţa, vine la câteva luni după ce transportatorii de mărfuri, după doi ani de aşteptări şi abuzuri, vedeau "luminiţa de la capătul tunelului", odată cu apariţia prevederilor "Legii 72/2022 - amnistia diurnelor recalificate fiscal şi modificarea regimului acestora"
"Minunea" şi "lumina" au durat 3 luni şi iată că, în contradicţie cu interesele economice ale României şi contrar tuturor mişcărilor legislative privind diurna făcute de ţările vecine, pentru menţinerea competivităţii transportatorilor, Guvernul României dă peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor români, pe care cu aceasta măsura, îi scoate total din Europa.
Toate acestea se întâmplă însă, în contextul exploziei tarifelor la motorina, piese de schimb, material rulant, asigurări RCA precum şi a blocajelor din frontieră, problemelor legate de corupţie şi celor generate de cea mai proasta infrastructura din Europa.
Este cât se poate de clar acum că, România este presată de UE să distrugă integral capitalul autohton din domeniile cheie care încă mai aduc bani la bugetul de stat. Pentru ca transportatorul roman sa aplice o astfel de prevedere trebuie ca salariul de baza sa ajungă la cel puţin 10000 ron net/lunar, iar pentru un astfel de venit acordat şoferilor, compania de transport ar trebui să practice tarife de transport cu mult mai mari faţă de cele din prezent.
"Nu exista nici o tara în aceasta lume, a cărei legislaţie fiscală să se schimbe la 180 de grade în câteva luni iar noi, cei din Federaţia Operatorilor Romani de Transport -F.O.R.T. ne arătam public indignarea totala fata de noile prevederi propuse in acest proiect de Ordonanţă, prevederi ce nu au fost discutate sub nici o forma cu reprezentanţii mediului de afaceri din domeniu", au declarat reprezentanţii FORT.
Urmează ca în perioada următoare, F.O.R.T., împreună cu reprezentanţii celorlalte sectoare economice afectate atât de contextul actual cât şi de propunerile "negre" din ordonanţă, să comunice public ce urmează să întreprindă în raport cu acţiunea Guvernului, se mai arată în comunicat.