Retailul românesc trebuie să se adapteze rapid noilor condiţii ale societăţii moderne, pentru a atrage atenţia consumatorilor din ce în ce mai grăbiţi, într-un mod dinamic şi inovator. Astfel, în Bucureşti, a fost deschis primul magazin de tip "pop-up" din ţara noastră, pe Calea Victoriei, şi se numeşte Syoss Hair Academy, tranzacţie de închiriere intermediată de King Sturge.
Carmen Ravon, consultant în cadrul King Sturge, a afirmat: "Magazinele pop-up sunt magazine care se deschid pe o perioadă limitată, de la o zi până la 30 de zile, de către retaileri sau non-retaileri. Avantajele acestui tip de magazin sunt efectul de buzz, crearea sentimentului de nou, de exclusivitate ţi elementul supriză caracteristice unei promoţii. De obicei, un pop-up store este mai puţin costisitor decât o reclamă la televiziune, iar efectul este acelaşi."
Conceptul a apărut în anul 2003 şi este foarte cunoscut în oraşe ca New York, Tokio, Londra, Shanghai, Paris, Berlin, Stockholm şi Los Angeles, prezentând concepte noi, ediţii limitate sau lansând designeri şi colecţii. Un astfel de exemplu este producătorul de maşini Lexus, care a închiriat un spaţiu de retail pentru a găzdui creaţiile a trei artişti avangardişti, prin aceştia compania dorind să sublinieze inovaţia şi design-ul noului model de maşină care se parchează singură.