Agroland Business Systems a încheiat cu succes o ofertă de obligaţiuni corporative derulată între 3 şi 5 martie, prin care a obţinut o finanţare de 8,08 milioane de lei, se arată într-un comunicat al companiei remis, astăzi, Redacţiei.
Ca urmare a interesului crescut din partea investitorilor, emitentul a decis închiderea anticipată a ofertei, în prima zi în care suma subscrierilor a depăşit valoarea ofertei şi, de asemenea, a hotărât suplimentarea acesteia, pentru a putea oferi obligaţiuni tuturor investitorilor care au subscris.
Astfel, numărul total de obligaţiuni subscrise a fost de 80.803, în timp ce numărul total de subscriitori unici (obligatari) a fost de 88. Obligaţiunile (simbol AGR25) au scadenţa de cinci ani şi o rată a cuponului fixă, de 9% pe an, plătibilă semestrial.
Mihaela Bîciu, director general în cadrul casei de brokeraj Tradeville, ce a intermdiat operaţiunea de piaţă, a declarat: "Succesul acestei oferte de obligaţiuni este o nouă ocazie cu care vedem un interes foarte crescut din partea investitorilor pentru această formă de plasare a unei părţi din economiile disponibile la dobânzi competitive. În acelaşi timp, este o excelentă variantă de finanţare pentru business-uri şi antreprenori care vor să-şi extindă afacerile".
Horia Cardoş, fondatorul şi administratorul Agroland, a precizat: "Ne uităm de mai mult timp la oportunitatea de a ne finanţa dezvoltarea prin piaţa de capital din România. Împreună cu partenerii de la Tradeville, am reuşit să atragem chiar mai mult capital decât ne-am propus în acest moment, într-un interval de timp foarte scurt. Doresc să-mi exprim respectul şi recunoştinţa către cei 88 de investitori care au avut încrederea să investească în compania noastră! Capitalul atras va fi folosit pentru a dezvolta un nou concept de magazin, care va răspunde cerinţelor clienţilor noştri şi va aduce inovaţie pe segmentul de piaţă ferma, pet-care şi gardening."
Tranzacţia aferentă ofertei în sistemul de tranzacţionare administrat de Bursa de Valori Bucureşti a avut loc pe 6 martie 2020, ceea ce înseamnă că data emisiunii (data la care va avea loc decontarea tranzacţiei sus-amintite) este astăzi, iar data scadenţei finale va fi 10 martie 2025.
Agroland Business System deţine o reţea de magazine agricole în ţara noastră, compusă atât din magazine proprii cât şi în franciză. Compania este condusă de omul de afaceri Horia Cardoş care deţine şi participaţia majoritară în cadrul acţionariatului societăţii. Datorită strategiei de extindere bazată pe parteneriate, reţeaua a fost extinsă semnificativ la nivelul ţării, cea mai mare parte a magazinelor operând în sistem de franciză.
Numărul de magazine Agroland a crescut constant în timp, ajungând la 247 la sfârşitul lunii februarie 2020. Astfel, 34 dintre acestea sunt operate de către Agroland Business System, 23 de către subsidiara Magazinul Micului Fermier S.R.L. (achiziţionată în 2019 în proporţie de 100% de către societate), iar restul de 190 de magazine de către 54 de parteneri în franciză.
Agroland Business System a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 136,15 milioane lei, în creştere cu peste 12% faţă de anul precedent. Profitul net înregistrat în 2018 a fost de 4,12 milioane lei, în timp ce, în primele zece luni din 2019, profitul net a depăşit pragul de cinci milioane de lei.