Saipa intenţionează să coopereze cu firma franceză Citroen şi cu grupul sud-coreean Kia Motors, a declarat directorul general al producătorului auto iranian, Mahdi Jamali, pentru agenţia de presă Tasnim, informează publicaţia Iran Daily.
"Pe lângă discuţiile cu Citroen şi Kia Motors, suntem de asemenea în negocieri cu Renault, care nu va avea o linie comună de producţie cu Iran Khodro, rivala Saipa din Iran", a completat Mahdi Jamali.
După energie, sectorul auto reprezintă a doua mare industrie a Iranului, reprezentând 10% din PIB-ul ţării. Companiile auto importante îşi pregătesc revenirea pe piaţa din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancţiunilor.
Şi directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a anunţat recent că producătorul auto intenţionează să aibă o prezenţă ''mult mai masivă'' în Iran şi va căuta mai mulţi parteneri pentru reluarea afacerilor în această ţară, unde piaţa auto ar urma să urce cu cel puţin 50%, scrie Agerpres.
Înainte de înăsprirea sancţiunilor împotriva Iranului, în 2011, Renault avea o prezenţă importantă aici, deţinând o cotă de piaţă de aproximativ 10%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.