"Alcan Inc." Canada, al doilea producător mondial de aluminiu, şi-a dublat cîştigurile pe primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din 2004, în baza preţurilor mari de pe piaţa de profil. Cîştigul net al companiei a fost de 218 milioane de dolari sau 58 de cenţi/acţiune în primele trei luni din acest an, comparativ cu 106 milioane de dolari sau 28 de cenţi/acţiune în primele trei luni din 2004. Dacă nu se iau în considerare anumite cheltuieli speciale, profitul companiei canadiene a fost de 59 de cenţi/acţiune, pes-te cei 56 de cenţi/acţiune anticipaţi de analişti.
Atît "Alcan", cît şi rivalul său american "Alcoa" beneficiază de pe urma creşterii preţurilor materiilor prime, la nivel mondial, situaţie generată de cererea mare de metale de pe piaţa Chinei. În acest stat, consumul de aluminiu a crescut cu 19% în 2004, la 5,97 milioane de tone.
Vînzările "Alcan" au scăzut cu 14%, la 5,17 miliarde de dolari, în vreme ce specialiştii estimau o cifră de afaceri mai mică (5,15 miliarde de dolari). Scăderea a fost cauzată de desprinderea unei divizii din compania "Alcan". În opinia reprezentanţilor "Alcan", cererea globală de aluminiu va creşte cu 4,3% în acest an, iar producţia - cu 6%, astfel că va rezulta o cantitate excedentară de 200.000 de tone.