Anul trecut a fost unul dificil pentru "Romtelecom", la fel ca pentru întreaga piaţă telecom din România, "care a trebuit să facă faţă nevoilor clienţilor de a-şi scădea bugetele alocate pentru comunicare şi divertisment", spune Yorgos Ioannidis, directorul general al companiei. Domnia sa a adăugat, într-un comunicat, că, în ciuda condiţiilor economice actuale, "Romtelecom" a obţinut rezultate satisfăcătoare, în urma scăderii costurilor operaţionale şi lansării pe piaţă a "ofertelor potrivite", cum ar fi cea comună cu "Cosmote", care asigură tarife "în reţea" pentru apelurile făcute între cele două reţele: "Ar fi fost greu pe orice piaţă telecom, însă a fost şi mai dificil pe o piaţă ca cea din România, care are una dintre cele mai intense competiţii la nivelul preţurilor din regiune".
La sfârşitul anului trecut, numărul total de abonamente "Romtelecom" a ajuns la aproximativ 4,7 milioane, în creştere cu 15,7% faţă de 2009, depăşind un milion de clienţi pentru serviciile broadband şi pentru cele TV.
"Am rămas lideri pe piaţa de servicii de date şi internet de bandă largă pe segmentul business, după lansarea cu succes a mai multor campanii în această zonă, poziţionând < Romtelecom > ca suporter al companiilor româneşti", a mai precizat reprezentantul societăţii.
Numărul clienţilor IPTV s-a apropiat de 30.000, la sfârşitul anului precedent, în timp ce serviciul de internet de mare viteză VDSL a atras un număr de aproape 50.000 de clienţi. "Romtelecom" a lansat un canal dedicat de infotainment - "Dolce Sport", care îşi dezvoltă ofertele extinse pentru clienţii "Dolce".
"Romtelecom" a încheiat anul trecut cu o pierdere înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 292,1 milioane euro, după deprecierea activelor cu 332 milioane euro. Profitul operaţional EBITDA s-a redus cu 38,7%, la 154,7 milioane euro, în timp ce veniturile companiei au coborât, în 2010, cu 8,4%, la 716,9 milioane euro, se arată într-un raport al grupului elen OTE, acţionarul majoritar al operatorului, citat de Mediafax.
Costurile cu programul de disponibilizări voluntare au crescut de aproape trei ori, la 24,2 milioane euro, de la 8,6 milioane euro, în anul anterior.
Compania a redus cu 900 de persoane numărul angajaţilor, în condiţiile în care, la finele anului 2009, puţin peste 10.000 de oameni lucrau în cadrul grupului.
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul liniilor s-a redus cu 5,8%, la 2,6 milioane, în timp ce abonamentele de internet broadband au depăşit un milion de unităţi, în urcare cu 23% faţă de 2009.
Numărul clienţilor a depăşit un milion şi pe televizunea prin satelit (DTH), în urcare cu 15,7%.
"Romtelecom" continuă să mizeze pe strategia de compensare a scăderii veniturilor din servicii de voce prin creşterea afacerilor pe internet şi televiziune.
• Veniturile Cosmote în România au urcat, anul trecut, la 468 milioane de euro
Veniturile totale ale "Cosmote" în 2010 au atins valoarea de 468,8 milioane de euro, înregistrând o creştere de 7,2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce veniturile din servicii s-au majorat cu 2,5%. În acelaşi timp, EBITDA a crescut până la 73,7 milioane euro, în creştere cu 12,7% faţă de anul financiar 2009. La sfârşitul lui 2010, numărul total de clienţi COSMOTE în România, incluzând clienţii Zapp, a atins 6,9 milioane, în timp ce baza de abonaţi a crescut până la 21,9%, ca urmare a creşterii pe segmentul de business.
Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer, COSMOTE România, a declarat: "În pofida provocărilor acestei perioade dificile, COSMOTE România a înregistrat creştere atât a veniturilor cât şi a EBITDA, şi-a sporit baza de abonaţi şi de clienţi business şi a rămas lider în portabilitate. Vom continua să ne concentrăm pe segmentele corporate şi de internet mobil în bandă largă, dar şi pe celelalte direcţii strategice ale companiei, cum ar fi: dezvoltarea reţelei, aducerea celor mai recente tehnologii, relaţiile cu clienţii şi reţeaua de distribuţie. În acelaşi timp, vom continua să ne extindem portofoliul de produse şi servicii, în beneficiul consumatorilor români".
În ultimul trimestru al anului trecut, veniturile Cosmote au crescut cu 1,8%, la 121,5 milioane de euro. EBITDA a avansat cu 202,4%, la 25,1 milioane de euro.
"Scăderea de 3% a veniturilor din servicii din ultimul trimestru al anului trecut poate fi atribuită în principal condiţiilor economice dificile şi ofertelor agresive de pe segmentul prepaid. Profitul EBITDA a crescut de peste trei ori în al patrulea trimestru, evoluţia reflectând îmbunătăţiri operaţionale semnificative care urmează integrării cu succes a Zapp", menţionează raportul.
Cu o cotă de piaţă de 24%, COSMOTE România a reuşit să transforme realităţile pieţei din România. De la lansarea operatiunilor, în 2005, COSMOTE Group a investit în Româ-nia aproape 1 miliard euro.