Concernul auto Porsche AG a înregistrat la finalul anului 2024 un profit operaţional de 5,64 miliarde euro, potrivit unui comunicat de presă al companiei germane, emis astăzi, în care sunt prezentate rezultatele financiare pentru anul trecut. Conform documentului citat, veniturile din vânzări au fost de 40,08 miliarde euro, marja operaţională de 14,1%, iar fluxul numerar s-a situat la nivelul celui din 2023. Sursa citată mai arată că anul trecut concernul german a livrat 310.718 vehicule, în scădere uşoară faţă de cele 320.221 vehicule produse în 2023. Prin prisma acestor rezultate, conducerea companiei propune acţionarilor aprobarea unui dividend de 2,3 euro/acţiune ordinară şi 2,31 euro/acţiune preferenţială, conform datelor furnizate în cadrul conferinţei de presă în care reprezentanţii Porsche AG au prezentat realizările pentru anul trecut şi perspectivele pentru anul 2025.
Ei au subliniat că gigantul german din domeniul automotive a reuşit să compenseze parţial efectele negative generate de dinamica pieţei din China, creşterea mai lentă a e-mobilităţii şi perturbările din lanţul de aprovizionare, fapt transpus în vânzările de automobile electrificate, vânzări ce reprezintă 27% din totalul vânzărilor pe anul trecut.
Acest lucru a putut fi realizat, deoarece Porsche a continuat să investească atât în motoare cu combustie, cât şi în tehnologii hibride şi electrice, în 2024, compania reînnoind cinci din cele şase linii de modele: Cayenne, Panamera, Taycan, 911 şi Macan electric. Clienţii vor putea alege între motoare pe combustie, hibride plug-in şi propulsii complet electrice în fiecare segment de vehicule până în anii 2030. Datorită perioadei de tranziţie prelungite către mobilitatea electrică la nivel global, Porsche îşi extinde portofoliul de produse pentru a include modele suplimentare cu motoare pe combustie şi hibrizi plug-in.
CEO-ul Porsche, Dr. Oliver Blume, a subliniat importanţa diversificării portofoliului de produse: "Am reînnoit cinci din cele şase modele şi ne-am împrospătat semnificativ gama. Acest lucru pune bazele succesului nostru pentru anii următori, având ca obiectiv clar să entuziasmăm clienţii cu maşinile noastre sport iconice".
În această perioadă, Porsche analizează posibilitatea lansării unei noi game independente de SUV-uri cu propulsie pe combustie şi hibridă, cu un design distinct.
Modelul Macan electric a fost bine primit de clienţi şi va deveni exclusiv electric la nivel global, odată cu eliminarea versiunilor cu combustie. De asemenea, modelul 911 va include versiuni exclusive, inclusiv o ediţie limitată inspirată din anii 1970, dezvoltată de Porsche Exclusive Manufaktur.
Pentru a menţine o poziţie competitivă, Porsche a iniţiat un program cuprinzător de reducere a costurilor şi recalibrare strategică. Compania plănuieşte să reducă numărul de locuri de muncă cu 1.900 de poziţii până în 2029, pe baza, în primul rând, a persoanelor care au atins deja vârsta limită de pensionare. Noua recalibrare strategică face parte din programul Road to 20, despre care CFO-ul Porsche, Dr. Jochen Breckner, a spus: "Porsche a demonstrat în 2024 că funcţionăm cu o profitabilitate ridicată chiar şi în vremuri dificile. Pe termen lung, rămânem dedicaţi obiectivului nostru fundamental de a obţine o marjă operaţională de peste 20%. Pe termen mediu, vizăm între 15 şi 17%, având în vedere mediul economic provocator. Ne angajăm într-o recalibrare cuprinzătoare pentru a consolida sustenabil Porsche în viitor".
În aceste condiţii pentru anul financiar 2025, reprezentanţii companiei Porsche estimează obţinerea unor venituri de maximum 40 miliarde euro, o marjă operaţională cuprinsă între 10 şi 12%, dar şi realizarea unor investiţii suplimentare de 800 milioane euro în restructurare şi dezvoltare.
Opinia Cititorului