Compania germană "Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, raportează o scădere a profitului său pe primele trei luni din anul în curs, situaţie care reprezintă o premieră în ultimele şapte trimestre. Declinul a fost cauzat de deprecierea dolarului în raport cu euro şi de creşterea preţurilor la oţel.
Cîştigul net al constructorului auto a fost de 519 milioane de euro (666 milioane de dolari) sau 77 cenţi/acţiune, în scădere cu 0,8% faţă de primul trimestru din 2004, cînd profitul însuma 523 milioane de euro, respectiv 78 de cenţi/acţiune. Vînzările companiei germane s-au diminuat cu 4,1%, la 10,4 miliarde de euro.
Directorul executiv al BMW, Helmut Panke, aşteaptă pentru acest an un profit neschimbat faţă de 2004, ca urmare a scăderii dolarului faţă de euro şi a creşterii costurilor materiilor prime. BMW a lansat zece modele noi sau versiuni modernizate anul trecut, efort ce urmăreşte realizarea obiectivului de vînzare a unui număr de 1,4 milioane de vehicule anual pînă în 2007.