"Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător de automobile de lux din lume, şi-a redus cu 76% profitul în trimestrul al doilea, ca urmare a declinului cererii. Profitul net al companiei germane a ajuns la 119 milioane de euro (171 milioane dolari), de la 506 milioane de euro în perioada similară din 2008. Analiştii estimau că BMW va raporta pierderi de 112 milioane euro.
Divizia de automobile, principala din cadrul companiei BMW, a avut pierderi brute de 158 milioane de euro, faţă de un profit de 325 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2008.
Vânzările societăţii au scăzut cu 11%, la 12,97 miliarde euro, faţă de estimările de 12,7 miliarde euro. Livrările BMW, care mai fabrică modelele Mini şi Rolls-Royce, au scăzut cu 13% în iunie.
Prima de casare instituită de guvernul german nu a susţinut grupul BMW, pentru că persoanele care au apelat la acest program au achiziţionat automobile mai ieftine. Vânzările din Europa ale BMW au scăzut cu 11%, la 75,466 automobile în trimestrul al doilea