"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a redus cu 61% profitul în trimestrul al treilea, în condiţiile în care şomajul din Europa a diminuat cheltuielile de consum.
Compania a raportat un profit net de 72 de milioane de euro (107 milioane de dolari) ori 22 de cenţi/acţiune în cele trei luni încheiate în 30 septembrie, de la 183 de milioane de euro sau 39 de cenţi/titlu în trimestrul al treilea din 2008. Analiştii estimau 89 de milioane de euro.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe, consemnat de magazinele de electronice "Media Markt/Saturn", a scăzut cu 2,1%, la 114 milioane de euro. Lanţul de hipermarketuri "Real" şi-a redus pierderile, iar profitul operaţional al diviziei Cash & Carry, care aduce cele mai importante vânzări societăţii, a scăzut la 171 milioane de euro, de la 194 milioane de euro. Profitul operaţional al diviziei "Kaufhof", pe care "Metro" a scos-o la vânzare anul trecut, a însumat 2 milioane de euro, faţă de 7 milioane de euro anul trecut.
Vânzările companiei s-au redus cu 4,6%, la 15,6 miliarde de euro. În Germania, acestea s-au diminuat cu 1,8%, iar în exterior - cu 6,3%. În estul Europei, vânzările companiei au scăzut cu 15%.
Compania a fost afectată de costurile în sumă de 34 de milioane de euro aferente programului de reducere a cheltuielilor (Shape 2012). Compania va elimina până la 17.000 de locuri de muncă în urma acestui program, al cărui scop este majorarea profitului cu 1,5 miliarde de euro în intervalul 2009-2012.