Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods în Româ-nia a scăzut cu 74% în primele şase luni ale anului fiscal 2010, perioada mai-octombrie, de la 20,8 milioane de dolari anul trecut la 5,4 milioane de dolari, din cauza încheierii programului de subvenţii derulat de Guvern. Valoarea vânzărilor Smith-field în România a crescut cu 3% în intervalul analizat, de la 95,2 mili-oane de dolari la 98 milioane de dolari, se arată într-un raport al grupului, citat de Mediafax.
În primele şase luni, grupul a înregistrat în România un declin de 20 de milioane de dolari al subvenţiilor primite pentru creşterea porcilor, comparativ cu aceaşi perioadă a anului anterior, ca urmare a încheierii programului de subvenţii în a doua jumătate a anului 2010, notează Smithfield.
Volumul vânzărilor Smithfield pe piaţa românească a crescut cu 22% în mai-octombrie, în timp ce preţul mediu pe carcasă a scăzut cu 14%, în timp ce numărul de porci procesaţi a avansat cu 17%.
Numărul de porci crescuţi în fermele Smithfield din România a urcat la şase luni cu 17%, în timp ce costul de creştere calculat la 100 de livre (45,36 kilograme) a scăzut cu 25%.
Profitul operaţional al Smithfield România a scăzut cu 59% în trimestrul al doilea al anului fiscal 2010, de la 13,5 milioane de dolari la 5,6 milioane de dolari, iar vânzările au urcat cu 10%, de la 46,9 milioane de dolari la 51,4 milioane de dolari.
Pentru întregul an fiscal 2010, Smithfield se aşteaptă la o contribuţie netă pozitivă a operaţiunilor din România, anticipând că avansul productivităţii şi producţiei va compensa pierederea subvenţiilor.
Grupul a primit în trimestrul al doilea subvenţii guvernamentale cu 12 milioane de dolari mai mici ca în aceeaşi perioadă a anului anterior, ca urmare a încheierii programului de subvenţii în a doua jumătate a anului 2010.
Volumul vânzărilor a crescut cu 33% în august-octombrie, în timp ce preţul mediu de vânzare pe unitate a scăzut cu 17%. Totodată, numărul de capete procesate a urcat cu 35%, în timp ce numărul porcilor crescuţi în fermele Smithfield a fost cu 36% mai mare ca anul trecut. Costul de creştere al porcilor, calculat la 100 de livre, s-a redus cu 25%.
În primele şase luni, grupul a raportat un profit net de 220 milioane de dolari, comparativ cu un rezultat negativ de 134 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior. Pentru trimestrul al doilea, Smithfield a raportat un profit de 144 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 26,4 milioane dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior.
Grupul a intrat pe piaţa româneas-că în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.