Corporaţia niponă "Toyota Motor", cel mai mare producător auto din lume după valoarea de piaţă, şi-a diminuat profiturile în trimestrul al doilea, din cauza fluctuaţiilor cursului de schimb valutar şi a cheltuielilor mari de capital. Beneficiile nete ale companiei au scăzut cu 6,9%, la 267 miliarde de yeni (2,39 miliarde de dolari) în perioada aprilie-iunie 2005, de la 287 miliarde de yeni în aceeaşi perioadă din 2004. Vînzările societăţii au crescut cu 10,5%, la 4.980 miliarde de yeni. Analiştii anticipau un profit mult mai mare pentru "Toyota", respectiv de 305 miliarde de yeni.
Preşedintele societăţii, Katsuaki Watanabe, aplică un plan de expansiune care presupune ridicarea de noi fabrici în Statele Unite ale Americii, Canada şi Rusia, în următorii trei ani, urmărind să devină cel mai mare producător auto din lume în următorul deceniu, adică să depăşească actualul lider în domeniu, compania americană "General Motors". În exerciţiul fiscal care se încheie în martie 2006, "Toyota" îşi va majora investiţiile de capital cu 15%, la 1.250 miliarde de yeni.