Conducerea Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi a iniţiat o campanie de dezbatere publică ce ar putea avea ca finalitate închiderea activităţii la Iaşi a companiei "RCS&RDS", furnizor de servicii de cablu, Internet şi telefonie. IRPC Iaşi îşi motivează decizia prin numărul foarte mare de reclamaţii primite la adresa acestui operator economic. Ca urmare a celor peste 200 de reclamaţii ale clienţilor "RCS&RDS", ins-pectorii IRPC Iaşi au sancţionat firma de şase ori, acordând, de asemenea, 19 avertismente. În ultimul an, compania "RCS&RDS" a primit amenzi în valoare de 15.000 de lei de la inspectorii Protecţiei Consumatorilor. De aceea, conducerea instituţiei de control a iniţiat o campanie de dezbateri publice pentru a decide dacă va dispune sau nu sistarea activităţii furnizorului de cablu şi telefonie. "Am ajuns la concluzia că aşa nu se mai poate! Nu cred că persoanele care au contract cu această firmă ar trebui să mai rabde această prestare de servicii neconformă", susţine Valerian Sălăvăstru, inspector şef al IRPC Iaşi.
În cadrul unui control efectuat în urmă cu două zile la "RCS&RDS" Iaşi, s-au constatat mai multe încălcări ale legislaţiei în vigoare, acestea făcând obiectul şi a majorităţii petiţiilor înregistrate la Protecţia Consumatorilor. "Astfel, se încalcă una din clauzele din contractul semnat între părţi, referitoare la instalarea, conectarea sau montarea cablului TV, a serviciilor de Internet sau telefonie fixă, într-un interval de timp prevăzut precis în contract. Din cercetarea petiţiilor, s-au înregistrat întârzieri în furnizarea serviciilor începând de la două săptămâni şi culminând cu luni de zile. Aceste întârzieri au creat nemulţumiri şi pierderi materiale directe şi indirecte abonaţilor, care, dacă ştiau de la început despre acest lucru, puteau să-şi aleagă un alt operator care să le dea posibilitatea de a avea acces în orice moment la o informare şi o comunicare rapidă necesare în activitatea de zi cu zi. O altă clauză încălcată este cea care se referă la acordarea unui calculator personal şi a unui monitor celor care doresc (în custodie), odată cu furnizarea serviciilor de internet. Lipsa acestei sincronizări face de neutilizat serviciul de internet, care în multe cazuri este plătit, fără a putea fi utilizat. Cea mai gravă problemă întâmpinată de majoritatea abonaţilor este legată de funcţionarea cu intermitenţe şi nu totdeauna la paramametrii optimi a serviciilor de Internet. Căderile foarte dese ale reţelelor, întreruperile numeroase şi de durată reclamate de mulţi abonaţi, repetate lună de lună, creează serioase probleme utilizatorilor, care plătesc nişte servicii pe care nu le pot utiliza, atunci când au nevoie 24 de ore din 24, şi în condiţii tehnice optime. Pentru a nu-şi afecta în mod repetat interesele economice, abonaţii ori reziliează contractele, ori înregistrează la OJPC Iaşi reclamaţii peste reclamaţii. Lipsa de personal autorizat care să rezolve multitudinea de probleme legate de utilizarea corespunzătoare a serviciilor, reţeaua învechită preluată de la operatorii de cartier, cât şi motivarea că până nu se va instala fibra optică performanţele tehnice nu vor fi deosebite şi căderile de reţea nu vor scădea, nu scuteşte SC RCS&RDS să îndeplinească prevederile contractuale. În concluzie toate abaterile de la legislaţia în vigoare au ca finalitate afectarea gravă şi în mod repetat a intereselor economice ale unuia sau mai multor consumatori. Menţionăm că firma "RCS&RDS" prestează servicii la un număr de peste 60.000 de abonaţi în judeţul Iaşi. Având în vedere multitudinea reclamaţiilor înregistrate la OJPC Iaşi şi a încălcărilor repetate ale legislaţiei, operatorul economic se sancţionează conform prevederilor OG 21/1992 (r2), articolul 51, aliniatul 3, cu amendă de 25.000 lei (5.000-25.000) fără posibilitatea de a se plăti jumătate din minimul amenzii. OJPC Iaşi studiază în prezent, ca măsura intermediară, suspendarea primirii de noi abonaţi (semnarea de noi contracte de către
Pe lângă intenţia de a decide suspendarea primirii de noi abonaţi, IRPC oferă posibilitatea clienţilor "RCS&RDS" să-şi exprime părerile faţă de calitatea serviciilor acestei companii. "Vrem să vedem pulsul populaţiei. Dacă populaţia spune că serviciile firmei sunt bune, nu vom lua nicio măsură suplimentară de sancţionare a companiei şi nu vom dis-pune închiderea sediului de la Iaşi. Dacă, dimpotrivă, reacţiile sunt potrivnice companiei, vom lua în calcul închiderea acestuia", a completat Sălăvăstru. Acesta mai susţine că în cazul în care se va decide sistarea activităţii companiei, clienţii mai au la dispoziţie cel mult o lună pentru a-şi alege alt furnizor de servicii de telefonie, cablu şi Internet.
"RCS&RDS" este unul dintre cei mai importanţi operatori de servicii de telecomunicaţii din România. Compania a fost înfiinţată în anul 1994, în prezent fiind cel mai mare furnizor de servicii de acces internet broadband, dintre operatorii de cablu din ţară, deservind peste 1,2 milioane de abonaţi pentru serviciile de televiziune (cablu şi satelit), peste 200.000 de abonaţi la serviciile de acces internet şi alţi peste 350.000 de abonaţi la serviciile de telefonie.
1. Si in Timisoara asisderea
(mesaj trimis de timisoreanu' în data de 13.08.2008, 15:47)
Sunt unul dintre "fericitii" care utilizeaza serviciul de Internet furnizat de RDS. Te iei cu maine de cap! Poate confirma oricine din Timisoara, ca si aici prestatia RDS este un dezastru, fara sa exagerez! Au avut o campanie de promovare foarte agresiva, uneori chiar plina de tupe, au promis, dar de cand au aparut pe piata au fost numai si numai probleme. Ma intreb de multe ori, la cate sesizari sunt si in Timisoara, OPC de ce nu s-a autosesizat, ce interese si pe cati bani or fii? Va salut!
P.S.: "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul..."
2. Tot inainte !
(mesaj trimis de Alex în data de 13.08.2008, 20:38)
Eu am telefonie de la ei si sunt multumit. La fel inca 2 prieteni care au tot asa si sunt multumiti. Pina acum.......Sa speram ca lucrurile nu se vor skimba in rau..........
2.1. la mine in galati este ok (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de ciprian în data de 13.08.2008, 23:55)
de cand cu fibra optica netul mia cazut foarte rar si de scurta durata,este normal sa se mai int si nici o companie la ora actuala nu poate furniza servici 100% satisfacator,daca nu le convine sasi ia abonament de cateva milioane si atunci vor avea net 24 din 24 dar la 45 ron ccablu telefon mobil/fix si internet sa zica multumesc,de multe ori apar probleme si din cauza retelelori concurente care taie cabluruile de la rds
3. DE CE INCHIDEREA FIRMEI ?
(mesaj trimis de varca petronela în data de 14.08.2008, 07:34)
Sunt,cred,cea mai veche abonata SMART;RDS si f multumita de serviciile UNOR angajati.Cred ca sunt necontrolati si chiar unii angajati fac si au facut probleme firmei.Propun infinntarea acelei "condici de sesizari"Toate firmele si bancile au si nemultumiri.
4. FOST ABONAT
(mesaj trimis de Daniel LEPADATU în data de 14.08.2008, 08:05)
Salut,
sunt din IASI si va confirm ca RCS este o firma de RAHAT.
A ACAPARAT tot ce se putea in IASI si apoi nu prea aveai de ales.
Am fost la o firma de cartier pe care au cumparat-o dar DUPA, DEZASTRU
Bineinteles ca am reziliat contractul
SERVICE-UL tot la fel de PROST este.
Au venit la mine dupa 2 saptamani!
Sunt NISTE HOTI
Acum sunt la ROMTELECOM si n-am probleme!