Articol 1
Duios Eutanasia trecea...
Am încercat să explic, în şedinţa de redacţie, de ce cred eu că nu ar trebui să scriem despre copii, câini şi primari, dar nu m-am făcut înţeles, aşa că am să vă spun dumneavoastră, ce cred, cititorilor, şi poate că la dumneavoastră voi găsi înţelegere şi, în acelaşi timp, creez paradoxul că scriu despre asta, deşi nu vreau.
Despre tragedia copilului, în orice caz, nu voi scrie - face parte dintre acele întâmplări care pun credinţa la grea încercare.
În schimb, am să scriu despre mass-media, care, cu voluptate bolnavă, se bălăceşte de câteva zile, în noroiul de sub stele, la graniţa dintre cuviinţă şi mahala.
Am să scriu doar şase vorbe: durerea nu trebuie să devină show.
Mai multe vorbe merită, însă, ideea uciderii tuturor câinilor vagabonzi.
Nu am o perspectivă sentimentală asupra lor, dar, să-ţi treacă prin cap să faci Sodoma şi Gomora câinească din Capitală este la fel cum am desfiinţat subvenţiile pentru agricultură, pentru că nu eram în stare să le facem să ajungă la ţărani.
Este la fel cum, după cum am auzit că, pe la începutul anilor '90, armata i-a hăituit pe rakeţi, i-a masat într-o pădure, a încercuit-o şi a bombardat-o, până n-a mai rămas nici un brad în picioare, de nici albanezii n-au mai îndrăznit să mai vină.
Este la fel cum, prin 1995, Garda Financiară a închis afacerea MMM din România (Caritasul moscovit - crimă financiară, juma'- juma' între KGB şi finanţişti ruşi miliardari), ei bine, a închis-o, după ce nu a găsit nicio neregulă contabilă şi raportând Ministerului nostru că totul este corect, şeful echipei de control a primit ordinul: "Închide dracului firma, ce, nu eşti profesionist?!"
Este la fel cum se ştergeau datoriile la buget, tuturor firmelor care nu şi-au plătit impozitele şi taxele şi cei care le plătiseră pierdeau în competiţia de piaţă (acum, datorită vigilenţei Comisiei Europene, nu se mai şterg tuturor datornicilor, ci numai acelora care prestează politic - e un progres, nu-i aşa?!).
Este la fel cum primeam ajutoare de stat pentru copiii mei, când aveau de toate şi alţii n-aveau nimic şi nu le-am ridicat ani de zile, până am aflat că banii neridicaţi îi rămân băncii.
Este la fel cum n-ai avea discernământ.
Este la fel cum ai fi foarte puturos.
Este o combinaţie între puturoşenie şi lipsă de discernământ, care ne idiotizează - curând, vom începe să irigăm agricultura cu "Seven Up".
În altă ţară, aceeaşi întâmplare de la noi, dar în alt diapazon: un cunoscut de-al meu, proprietar de castel, pe Valea Loarei, are drept cea mai gravă problemă asasinarea trandafirilor de către căprioare, care-i mănâncă; şi-a luat puşca din cui şi a ucis una, declanşând o tragedie în familie, care, printre lacrimi, a reuşit să îngaime: "Asta era singura căprioară care nu a mâncat trandafiri!"
Dacă din o sută de mii de câini vagabonzi, o sută sunt blânzi, dau din coadă şi ne apără voluntar când trecem pe străzi, vei mai arde, Doamne, toată suflarea câinească?
Nu, atunci nu o voi arde.
Dar dacă sunt doar cincizeci?
Nu, nu o voi arde.
Dar dacă sunt doar zece?
Nu, nu o voi arde.
Şi dacă este doar unul?
MAKE
Articol 2
Om sau câine?
Circulaţia şi transmiterea informaţiilor către public reprezintă principala menire a presei. E adevărat că tragedia copilului a fost întoarsă pe toate părţile de mass-media, uneori extrem de brutal. Dar, pentru că anumite televiziuni sau ziare s-au înfruptat din acest scandal aducător de audienţă, asta nu înseamnă că nu ar fi trebuit ca publicul să fie informat cu privire la tragedie.
Doar aşa am aflat că, de fapt, organizaţiile de protecţie a animalelor preiau maidanezii formal, că bugetul ASPA (Autoritatea pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor) este de circa optsprezece milioane de lei, din care s-au cheltuit, până acum, doar vreo trei, că Bucureştiul are opt hingheri în timpul anului şi numai patru în timpul verii, din cauza concediilor, că investiţia la Dogtown nu a rezolvat nici pe departe problema maidanezilor.
Tragedia lui Ionuţ este revoltătoare, dar consider că ea trebuia expusă de către mass-media tocmai pentru a preîntâmpina alte asemenea accidente. Potrivit statisticilor spitalelor, în Bucureşti sunt muşcaţi de câini, oficial, circa 8000 de persoane anual, dintre care vreo 2000 de copii. Unii dintre ei au murit, iar presa a tăcut. Până acum. Autorităţile au decis să acţioneze, numai după tragedia copilului.
De fapt, aceasta este problema. Suntem prizonierii unui sistem bolnav, în care suntem conduşi de o generaţie politică ce reacţionează, în principal, la informaţiile din presă, mai ales de la canalele de ştiri. Cum de şi-a ales, de exemplu, primarul Capitalei Sorin Oprescu să plângă, pentru copilul acela nevinovat, aproape de prime-time?
Tragedia a creat o emoţie puternică întregii populaţii. Discutând, atât în redacţie, cât şi în exterior, am primit un răspuns care mă irită întotdeauna: "Ce să-i faci? Numai la noi se poate întâmpla asta!"
Aşa e. Am călătorit aproape în întreaga lume şi nu am întâlnit maidanezi, nici măcar în ţările mai puţin dezvoltate. Când autorităţile au adus în discuţie problema maidanezilor, din câte îmi aduc aminte pe vremea când Traian Băsescu era primar al Capitalei, au sărit imediat susţinătorii animalelor, atât cei din ţară, cât şi din străinătate.
Şi totul a rămas doar un ecou mediatic, problema fiind din ce în ce mai acută.
După atâţia ani, a trebuit să moară un copil nevinovat, presa să facă circ, iar parlamentarii, în sfârşit, s-au mişcat aşa cum ar trebui să o facă în mod curent - decizie în două zile privind un proiect de lege.
Sunt curioasă: dacă UE ne-ar fi impus să facem ceva cu maidanezii, poate chiar să declanşeze o procedură de infringement dacă nu rezolvăm problema, autorităţile s-ar fi mişcat mai repede?
Tot scandalul acesta al câinilor maidanezi a împărţit ţara în două, ca şi redacţia noastră - unii pro-eutanasiere, alţii împotrivă. Alţii, "mai creştini şi cu frică de Dumnezeu", spun: "Nu vreau să-i eutanasieze, vreau doar să nu mai văd câini pe stradă!"
Dacă vom gândi aşa şi nu vom lua atitudine, atunci nu vom acţiona în niciun fel.
Recent, Patriarhul Daniel a spus că se roagă pentru ocrotirea copiilor expuşi, mai nou, violenţei venite din partea câinilor maidanezi: "Un om singur valorează mai mult decât întreg universul material. Toate galaxiile nu valorează cât sufletul unui om, pentru că numai omul a fost creat după chipul lui Dumnezeu cel veşnic viu, numai el a fost chemat la iubire şi fericire veşnică, în comuniune cu Dumnezeu". Acest om a fost un copil de patru ani, care nu a făcut rău nimănui.
Ce alegem?
Să salvăm un om sau un câine?
ANCUŢA STANCIU
• Legea care permite eutanasierea câinilor fără stăpân după 14 zile a trecut de votul final
Legea care permite eutanasierea câinilor fără stăpân care nu sunt adoptaţi sau revendicaţi în 14 zile de când ajung în adăposturi a trecut de votul final al Camerei Deputaţilor, forul decizional în privinţa acestui proiect.
Proiectul a fost adoptat cu 266 de voturi "pentru", 23 de voturi "împotrivă" şi 20 de abţineri.
1. 0-0
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2013, 00:36)
Cu parere de rau, nu sustin niciunul dintre cele doua articole. As fi preferat inca un episod din polemica amicala Make vs. Prazilianul.
2. Deja Vu...
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 11.09.2013, 01:24)
Dragii mei,
va multumesc extraordinar de mult pentru acest articol. As vrea sa adaug totusi cateva pasaje care in mod sigur va sunt deja cunoscute, sau cel putin circumstantele in care au fost redactate.
Daca veti concatena esenta acestor fraze veti putea spune ca BRUTALITATEA uimeste pe observator, insa atunci cand este ceruta sa-i facem dovada prin actiune constitutia ne cere sa nu ne dezumanizam, totusi pentru a prelua conducerea in interiorul haitei din care facem parte putem sa ne lasam timpul necesar pentru a o aproba.
"Masurile de austeritate luate de guvernul roman au fost brutale, de neimaginat in Vest" ..... "S-a susţinut că eutanasierea câinilor fără stăpân contravine demnităţii umane, întrucât este o„ măsură violentă, traumatizantă, care împiedică libera dezvoltare a personalităţii umane".....
" Având în vedere cele de mai sus, Curtea Constituţională a constatat existenţa unui conflict
juridic de natură constituţională între Guvern, pe de o parte, şi Preşedintele României, pe de altă
parte, generat de acţiunea Guvernului şi a prim-ministrului de a-l exclude pe Preşedintele României
din componenţa delegaţiei care participă la Consiliul European în perioada 28-29 iunie 2012.
Totodată, Curtea a stabilit că, în exercitarea atribuţiilor constuţionale, Preşedintele României
participă la reuniunile Consiliului European în calitate de şef al statului. Această atribuţie poate fi
delegată de către Preşedintele României, în mod expres, prim-ministrului".
3. vreti genocid?
(mesaj trimis de Colt Alb în data de 11.09.2013, 02:39)
in mare, de acord cu art.1; un amendament: intrebarea din final ar fi putut suna asa: "daca din 100.000 de maidanezi, 1.000 sunt agresivi, trebuie ucisi si restul de 99.000?!" desigur, descreieratii ar raspunde "da"... pai atunci, ce-ar fi sa mergem pe acelasi principiu si in cazul oamenilor???
la art.2, problema este pusa gresit - nu exista "om sau caine?", ca doar nu este un razboi intre oameni si caini! intotdeauna a fost si om, si caine, nu "cainele este cel mai bun prieten al omului"? bine, cum omul este cea mai perversa fiinta, oricand poate sa-si tradeze prietenul, ba chiar sa-l si omoare!
bref, dupa ani si ani de bajbaieli, politicienii au facut rahatul praf cu legea asta, adoptata la foc automat, in loc sa rezolve problema progresiv, in timp, din faza incipienta, cu sterilizarea maidanezilor, amenajarea mai multor adaposturi, astfel incat numarul acestora ar fi scazut de la an la an, incat nu ar mai fi trebuit sa avem acum mai mult de 2.000-3.000 de caini fara stapan pe strazi.
ii doresc romanului "mintea cea de pe urma"!
PS: nu putem vedea si noi rezultatul votului, asa, ca sa mai treaca timpul?
3.1. Macelul a inceput... (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de vioviory în data de 11.09.2013, 11:41)
Da, asa cum am spus, macelul a inceput cu mult timp inaintea nefericitului eveniment, moartea unui copil, din cauze pe care nici procuratura nu vrea sa le dea publicitatii ca sa nu isi supere sefii care au primit o comanda politica. Oare nu este foarte clar ca acel copilas nu a murit din cauza cainilor, ci el a fost ucis de mana omeneasca. Nu-ti trebuie prea multa scoala ca sa iti dai seama ca acel copil, dar si fratele lui ar fi urlat ca din gura sarpe in situatia in care ar fi fost atacati de caini dar, nimeni nu a auzit nimic. Nici macar bunica, vedeta televiziunilor nu a auzit nimic. Copilul a fost atras de cineva acolo si, Doamne Dumnezeule, nici nu vreau sa ma gandesc ce moarte cumplita a avut acel sufletel nevinovat! Ar fi normal sa se ceara aflarea adevarului si nu moartea unor animale, vinovate doar pentru faptul ca sunt obligate sa traiasca alaturi de noi, fiintele ½rationale½. Sper sa se faca odata dreptate sau, daca nu, sa se crape Pamantul si sa inghita toata aceasta populatie mizera, insetata de sange nevinovat. Suntem mult sub demnitatea de om.
Nici eu nu pot fi de acord cu prezenta cainilor pe strazi, la cheremul tuturor dezaxatilor, dar nici macelarirea lor asa cum se intampla in momentul de fata. Solutia pe care o gasesc eu, dar nu imediata de eliminare a acestor animale nedorite, este in primul rand emiterea unei legi care sa oblige toti detinatorii de caini, cu predilectie cei de la sate, sa-si sterilizeze animalele pentru ca de acolo apar cei mai multi caini pe strazi. Uitati-va, ca in orase, din cauza sterilizarilor facute de diverse fundatii sau oameni simpli puii au cam disparut. ASTA, OARE, NU VA SPUNE NIMIC? DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA PE IONUT!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de alliens în data de 11.09.2013, 14:27)
relax tata, dupa cum spune Marinescu bideu, asunteti 8 miliaone de iubitori de caini fara stapan in tara asta, deci ma astept sa fie bataie la adaposturi pentru adoptie, iar unii sa fie foarte dezamagiti ca n au prins si ei unu...asa ca ar fi bine sa cereti sa se dea doar cate 1 de persoana, sa ajunga la cat mai multi, ca oricum pentru toata lumea nu ajung...da parca vad ca toti astia care va vaitati p'aci o faceti doar ca pierdeti banii primiti din afara pentru caini si in realitate nu vor fi adoptati nici 1% din caini
4. suflet de om
(mesaj trimis de un om mic în data de 11.09.2013, 06:57)
ne tragem din oameni, nu din caini...iubesc mai mult oamenii...iar daca asta inseamna sa fiu de acord cu euthanasierea cainilor pentru a elimina unul dintre motivele ce pun in pericol integritatea fizica a unui om, atunci da, doresc ca aceste animale extrem de violente (asa cum s-a demonstrat ca pot fi in cazul micutului) sa dispara. nu inainte de a li se da o sansa de adoptie, dar adoptie adevarata. iar daca cei ce ii adopta nu se ingrijesc de ei, atunci acestia merita pedepse severe, nu doar materiale, ci chiar inchisoare deoarece aduc atingere integritatii omului. e de ajuns ca mergem stresati pe strada sa nu fim loviti ori jefuiti. da, era nevoie ca acest caz sa fie mediatizat si ar fi trebuit prezentate imaginile cumplite cu acel copilas. atunci sa vad daca mai erau atat de inversunati sustinatorii animalelor... si sa nu uitam ca presa este a patra putere. de aceasta data ea a devenit principalul pion pentru ca numai datorita ei lucrurile s-au miscat. a fost nevoie de un sacrificiu suprem sa invartim rotitele in Romania?
5. Omul caine
(mesaj trimis de Oarecare în data de 11.09.2013, 07:07)
Cateodata parca e buna si tehnologia asta la ceva. Search pe Google si am dat de poezioara completa:
“Din bucata mea de paine
Am hranit un om si-un caine.
Omul, azi m-a parasit
Si s-a dus, n-a mai venit. ..."
Am intrat in "joaca" propusa de Make si i-am votat articolul. Concluzia din articolul doi "suna" cam definitiva si irevocabila, "ori e alba, ori e neagra". Iar mie nu-mi place sa bifez "casutele" dintr-un text grila.
Este trist cum o tragedie s-a transformat inca o data in mass media intr-un spectacol dezgustator si o isterie nationala. Dar in aceasta societate de consum si lume virtuala, totul a devenit un show dezumanizant.
"Consum, deci exist."
Procesul de brainwashing mediatic continua folosindu-se un "sampon" cu efect devastator. Astea sunt vremurile si nu cred ca ne mai facem bine. Trebuie sa-i ajungem din urma pe occidentali si la acest capitol. Sa intram cu totii in marele Malaxor ...
Altfel, sunt de acord cu Colt Alb in ce priveste rezolvarea problemei prin sterilizare. Situatia cainilor vagabonzi (comunitari este un termen "politically correct") ar fi fost rezolvata de mult daca ...
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de caine fara stapan în data de 11.09.2013, 07:10)
sa nu uitam ca si acel caine care l-a mancat pe copil era sterilizat. cine plateste pentru hrana, intretinere si eutanasiere? tot noi? astia pe care ne-a mancat de-a binelea?
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de Anonim în data de 11.09.2013, 08:07)
Perfect de acord! Ar trebui sa plătească cei care sunt împotriva eutanasierii...sa-i vezi atunci ...
5.3. political correctness (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 11.09.2013, 10:42)
De acord si cu propunerea de a eutanasia tot ce mai e inca viu in tara asta, pe planeta asta. Mustele sunt inutile, tantarii ne exaspereaza, mistretii ne distrug culturile, ursii omoara turistii care ii "imortalizeaza" prin fotografii facute cu mobilul. Si la sfarsit sa eutanasiem si Omul. Sa ramana doar banii si tiparnita din care sa plateasca fiecare ce are de platit. Iar "spiritul' sa ne fie indopat in continuare pana la indigestie cu talkshowuri idioate si impregnate de corectitudine politica si de informatii apocaliptice. Sa se faca totul pentru ca omul fara majuscule sa se simta in maxima siguranta, "confortabil". Orice risc si imprevizibilitate trebuie eliminate din fasa.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2013, 09:31)
make, te pretuiesc pentru acest articol, desi in general nu am o parere buna despre tine. insa in acest articol ai fost echilibrat si rational. si uman. ancuta stanciu, tu inca trebuie sa iti gasesti umanitatea chiar si cu oamenii, fie cei de la serviciu, fie cei de acasa. si inca ceva, ne-am saturat de interviurile cu mincinosul de vladescu, doar tu continui sa te uiti la el.
6.1. sa fie Make presedintele pe care il cautam ? (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 11.09.2013, 09:56)
draga Anonim , spui ca il pretuiesti pe Make pentru "acest articol", deci pentru ceea ce munceste domnia sa si in general nu ai o parere buna despre dansul. Este atunci mai bine sa-ti placa despre glumele domnului Oprescu, vorbele de duh ale primului Ponta si in momente cruciale incep sa planga sau sa aiba personalitati multiple,, iar pe cealalta parte tipul raspicat al presedintelui Basescu, care spre oripiliarea multora dintre noi doreste intrarea in zona Euro sau isi permite sa faca remarci critice la adresa institutitiilor financiare sau concernelor multinationale. Nu este oare ceea ce ne trebuie pentru un leader si anume sa-l pretuim dupa raspunderea si rabdarea cu care isi asuma deciziile, neavand voie sa ne "BALACAREASCA" prea mult. Ce ajuta un planset tardiv un suflet inocent pe care l-am pierdut deoarece pretuim mai mult actorii decat piesa care trebuie jucata...
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de ancuta în data de 11.09.2013, 10:25)
Stefania, atat de frustrata ai ramas...credeam ca ti-a trecut...
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de alliens în data de 11.09.2013, 14:29)
relax tata, dupa cum spune Marinescu bideu, asunteti 8 miliaone de iubitori de caini fara stapan in tara asta, deci ma astept sa fie bataie la adaposturi pentru adoptie, iar unii sa fie foarte dezamagiti ca n au prins si ei unu...asa ca ar fi bine sa cereti sa se dea doar cate 1 de persoana, sa ajunga la cat mai multi, ca oricum pentru toata lumea nu ajung...da parca vad ca toti astia care va vaitati p'aci o faceti doar ca pierdeti banii primiti din afara pentru caini si in realitate nu vor fi adoptati nici 1% din caini
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Eh în data de 11.09.2013, 23:08)
Asta cu umanitatea poti sa o mai spui inca o data, si mai ales, sa mai lucreze la respectul fata de oameni si la rabdare... Revenind la articole, niciunul dintre ele nu exclude solutia eutanasierii, doar ca includ si unele aspecte mai deplasate.
7. fără titlu
(mesaj trimis de Mrk HTF în data de 11.09.2013, 10:36)
Doua articole, doua pareri diferite. "Cu ce sa votez?" e intrebarea finala, dupa lectura celor doua. "Cu niciunu", raspunsul final. Atat primul, cat si al doilea articol, prezinta unele aspecte mai mult sau mai putin adevarate (depinde ce alege fiecare sa creada). Primul articol scoate "de la naftalina" evenimente dure, care i-au incercat pe oameni in trecut, tocmai pentru a-i sensibiliza (sa nu zic manipula), dar omite (intentionat sau nu) ca, in prezent, traim, de asemenea, un alt eveniment "negru", si anume, faptul ca s-a ajuns sa traim cu animale salbatice pe strazi. Intr-adevar, suntem incapabili sa rezolvam si altfel aceasta problema a maidanezilor, dar daca nu alegem o solutie radicala, nu se schimba nimic. Si de ce s-ar schimba?! De ce ar face asociatiile sau alte organizatii ceva cu acesti caini, cand atatia ani s-au "sustras" legilor si au avut grija de ei doar "teoretic"? De ce ar invata acesti oameni sa faca ceva si practic? Sa zicem ca ar putea fi amendati, la fel de bine ar plati amenda, ar steriliza cainele si apoi l-ar "elibera" in natura, pentru ca isi imagineaza ca asa trebuie, ca deh, "e si el un suflet" (stau si ma intreb de ce nu traim si cu ursii pe strazi, daca tot e sa ne gandim ca sunt tot suflete?!). De ce ar crede aceste asociatii ca problema este serioasa, cand ele nu stiu decat sa priveasca moartea copilului ca pe un simplu accident (si mai grav, sa rada cand vorbesc despre acest eveniment tragic)? Nu, acesti caini nu isi au locul PE STRADA, ei sunt animale de companie si, din pacate, romanul asta nu intelege, nu a inteles si slabe sanse sa inteleaga vreodata (daca ar fi inteles, nu s-ar fi ajuns la sute de mii de caini pe strazi, pentru ca, la urma urmei, oamenii sunt de vina de aparitia lor, ei i-au parasit, acestia au "cunoscut iubirea" si s-au inmultit, in consecinta, ca toate speciile, de altfel).
Al doilea articol sustine solutia gasita de oameni, solutie care pare a calma situatia (asta daca se va si aplica. Pana nu vad ca dispar cainii de pe strazi, inca ma indoiesc de punerea ei in practica, pentru ca romanii adora principiul "teoria ca teoria, dar practica ne omoara"). In timp ce citeam Articolul numarul 2, ma gandeam ca pe acesta il voi vota, imi placea ce citeam, pentru ca impartasesc aceasi "frica" de aceste animale de companie devenite "bestii" si doresc sa nu le mai vad pe strada (asta si e esenta, disparitia lor). Insa articolul degenereaza usor spre "slavirea" mass-mediei, sau mai bine zis, a modalitatilor prin care a fost facut cunoscut acest caz. NU este normal ce s-a intamplat, este vorba despre o drama, o tragedie. Aceste evenimente nu ar trebui expuse atat de mult, presa a mers, ca de fiecare data, mult prea departe. Este suficient sa prezinti cazul intr-o maniera obiectiva (fara fetele afectate ale prezentatorilor de stiri, care manipuleaza vizual audienta) si apoi sa incerci tu sa faci ceva, sa strangi oameni si sa mergi la autoritati (nu sa stai la protest intr-o Piata prin Capitala - asta poate fi considerata plimbarea de seara), dar nu prin difuzarea unor poze de la inmormantarea unui suflet (acest gest este deja macabru). E de neimaginat durerea prin care au trecut acei oameni, daramite faptul ca au difuzat pozele de la moartea "ingerasului" lor. Lumea aflase perfect ce s-a intamplat, chiar nu era nevoie sa vezi, pe toate canalele, "sangele" copilului si starea in care se afla corpul acestuia. Era suficienta declaratia medicului legist. Consider ca solutia problemei maidanezilor (aprobarea legii) nu a venit datorita acelor imagini socante (acelea au fost menite sa creasca rating-ul canalelor media, pentru ca presa ramane, in final, instrumentul avid de rating). Eu cred ca se ajungea la o solutie si fara circ, doar cu prezentarea faptelor, pentru ca exista o vorba "faptele vorbesc". Dar romanul inca nu a inteles ca uneori, faptele conteaza cel mai mult, nu vorbele si nu imaginile. Presa nu stie decat sa manipuleze si sa intoarca situatia in favoarea ei si, mai ales, sa rastalmaceasca cuvintele. Pentru ca daca nu ar face asta, nu s-ar vinde. Exista, din pacate, presa, acei oameni care nu prefera prezentarea obiectiva a unor fapte.
In concluzie, sunt "pentru" (asa cum nici in alte tari nu exista caini pe strazi, asa cred ca se poate si la noi, si totusi, nu "extirpam" o intreaga specie - specia lor nu o reprezinta "cainii = maidanezi/bestiile de pe strazi", ci o reprezinta "cainii = animale de companie"), insa nu aprob, in totalitate, niciun articol. De aceea, nu am ce vota.
8. Felicitari Ancuta!
(mesaj trimis de Catalin Deacu în data de 11.09.2013, 11:21)
Bravo Ancuta pentru acest articol! Un material excelent, ai dreptate! Ramane totusi intrebarea...Oprescu de ce nu demisioneaza? A lansat ideea unui referendum, cand se vota o lege in parlament. azi e sedinta la consiliul general sa se anuleze referendumul. poate acei domni din consiliu aveau ceva mai important de discutat/votat....
8.1. multumesc! (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de ancuta în data de 11.09.2013, 12:55)
Multumesc, Catalin! Am incercat sa fiu cat pot de rationala in articol. Nu mi se pare nimic drept in aceasta tragedie...
9. Pro Ancuta
(mesaj trimis de Moftangiu în data de 11.09.2013, 12:02)
Il apreciez si il stimez pe MAKE, dar nu are dreptate. Logica ca de atata ori am crezut ca facem bine si am facut prost, se poate aplica si pro si contra eutanasierii.
Maidanezii sunt utilizati pentru afaceri cu bugetul, iar asociatiile de ocrotire a lor, probabil sunt finanatate de la buget.
Daca pentru miei, si purcei nu va doare sufletul de ce aveti retineri pentru cainii fara stapan? Au ajuns cainii sa fie venerati ca vaca in India!
9.1. Pro Ancuta (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Octavian în data de 11.09.2013, 12:23)
Iubesc cainii, dar si dragostea are o limita. La fel, iubesc si pisicile care sunt mai apropiate de o locuinta decat de om, precum cainel. Am ingrijit o pisica de la manastirea din vecinatate si acum am noua de ingrijit, desi le-a sterilizat/castrat imediat ce a fost posibil. Vin la mancare, pleaca, dorm in casa daca vor sau nu stiu unde, dar tot le tratez, vaccinez si am grija de ele. Daca ar fi posibil acelasi lucru si pentru toti cainii, atunci as avea alta opine. Decat o viata de caine vagabond, nemancat si haituit, mai bine o moarte in conditii decente. Opina ultima e valabila si pentru mine la finalul vietii si am luat in considerare cu toata seriozitatea.
10. fără titlu
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.09.2013, 15:57)
Ma bate!
Felicitari Ancuta!
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2013, 17:22)
La voturi poate. Macar cu atat sa se aleaga.
In cateva saptamani trece valu' cu ham-hamu'. Primarii or sa se faca ca se ocupa pana ce noi vom uita de haite si gata.
Fereasca sa se mai intample o nenorocire
11. fără titlu
(mesaj trimis de iuliu în data de 11.09.2013, 15:58)
Cine vrea sa nu fie omoriti caini sa-i adopte,sa aibe grija de ei.In schimb,daca le da drumul pe strada,sa fie amendat cu sume de la 400 euro/caine.Care ramin,fara sa fie adoptati 7-14 zile,eutansiati.Daca la alti se poate la noi de ce nu se poate?Pentru afacerile ONG-urilor etc.?Sa terminam cu ele!
12. de ce
(mesaj trimis de mihai în data de 11.09.2013, 18:08)
dle Make
ma adr dv ca va stiu deskis la miunte:
1. de ce atat tam tam pt caini cand zilnic se ucid milioane de pui (dragalasi...) miei (dragalasi mai ceva ca puii...) vaci,porci ,etc; de ce ? pt ca toti sunt buni morti numa cainii sunt buni vii_ aduc bani la hotii din administratie si la babele veroase din ONGuri;
2. singura sol e uciderea tuturor maidanezilor ,pt ca s-a incercat totae variantele si nu s-a obtinut decat ingrosarea burtii primarilor si babelor de la pct. 1
teoria ca teoria , dar viata spune ca nu nu merge decat daca dispar repede cainii;
p.s. cu fiecare respiratie babele de la pct 1 omoara milioane de microorganisme dragalase , nevinovate ,etc , care nu pot trai in plamanii babelor de la pct 1.
sunteti miloase - tineti-va respiratia
12.1. Intrebare directa (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.09.2013, 18:19)
Nu sint contra eutanasierii.
Nu accept lipsa de discernamint, masurile luate la gramada, incapacitatea de constructie, intrarea in stare de criza generata de lene.
N-am nici o treba cu ciinii, ci cu puturosenia.
Astazi sint doar ciinii, dar exemplele articolului meu vorbesc despre cazuri similare de tratament asupra oamenilor.
13. pt. Moftangiu & alliens
(mesaj trimis de Romania - frumoasa tara, pacat ca e locuita! în data de 12.09.2013, 00:47)
@Moftangiule, ia nu mai fi tu atat de moftangiu si gusta o pul(p)a de maidanez in sange, ca poate iti va placea mai mult decat cea de miel ori de porc, sinistrule!
@alliens, cocalar haladit ce esti, ai si tu macar 4 clase?! ai facut o pauza de manele ca sa postezi comentariul asta imbecil?