Producătorul german de echipament sportiv "Puma" SE, al doilea din Europa, a avertizat ieri în privinţa declinului vânzărilor şi profiturilor sale, ca urmare a slăbirii rezultatelor pe care le-a obţinut în primul trimestru, în Europa şi China.
În primele trei luni din 2013, "Puma" şi-a redus cu 2,3% vânzările, la 782 milioane de euro, iar câştigul operaţional - cu 23%, la 79 milioane de euro, ceea ce a determinat compania să-şi modifice ţintele pentru întregul an.
"A fost un trimestru dur", a declarat directorul financiar al "Puma", Michael Laemmermann, care este în prezent şi director executiv ca urmare a plecării lui Franz Koch, la finele lunii martie. Laemmermann a menţionat că vânzările "Puma" au scăzut în Europa şi China.
Compania preconizează acum că vânzările sale vor consemna un declin de 1-5% anul acesta, după ce, în 2012, au atins 3,27 miliarde euro (4,3 miliarde dolari). În luna februarie, oficialii companiei estimau că vânzările acesteia vor fi nechimbate în 2013, faţă de anul anterior.
Totodată, "Puma" preconizează că nu-şi va putea realiza obiectivul anual pe care şi l-a stabilit în privinţa profitului operaţional: un avans "mic sau mediu", de o singură cifră. În prezent, "Puma" derulează un program de reorganizare după ce, în 2012, a suferit o scădere cu 70% a profitului net. Compania închide magazine, elimină locuri de muncă şi renunţă la produse din gama sa.
Acţiunile "Puma" au pierdut aproape tot câştigul înregistrat anul acesta, valoarea de piaţă a companiei listate la Frankfurt fiind de 3,39 miliarde euro.