Peste jumătate (respectiv 69%) dintre liderii care conduc afaceri de familie sunt dispuşi să extindă activitatea propriilor companii pe noi pieţe geografice, în timp ce aproape 70% dintre aceştia consideră că ar fi dispuşi să angajeze manageri experimentaţi din afara familiei pentru a ajuta la modernizarea şi profesionalizarea business-ului, arată raportul "Family Business Next Gen 2016" realizat de PwC în 31 de ţări, inclusiv în România.
Conform sondajului, citat de Agerpres, doar 41% dintre viitorii lideri ai afacerilor de familie consideră că afacerea lor are o strategie potrivită pentru lumea digitală, iar 88% dintre respondenţi doresc să îşi pună amprenta şi să facă ceva deosebit pentru companiile lor.
Pe de altă parte, 70% dintre cei chestionaţi au declarat că au lucrat în afara companiei ca să capete experienţă înainte de a se alătura afacerii de familie, în timp ce mai mult de jumătate dintre ei (52%) sunt îngrijoraţi de faptul că vor fi nevoiţi să petreacă timp gestionând politica de familie.
Statistica PwC arată: "Chiar dacă, în timp, afacerile de familie se pot reinventa, şi unele chiar o fac, nu toate reuşesc să se adapteze rapid şi pot apărea tensiuni între respectarea proceselor (şi produselor) din trecut şi valorificarea oportunităţilor pe care viitoarea generaţie de lideri le anticipează. De exemplu, 59% dintre respondenţi ar dori să-şi diversifice portofoliul de produse, dar 68% cred că e puţin probabil ca firma lor de familie să facă această schimbare, chiar şi în următorul deceniu".
Interviurile au fost realizate în perioada 14 ianuarie - 28 februarie 2016. (F.A.)