Raiffeisen Bank a încheiat procesul de transfer al clienţilor de retail preluaţi de la Citibank România, aceştia putând efectua toate operaţiunile prin noile conturi, iar tranzacţiile realizate după data de 25 octombrie se vor regăsi pe primul extras de cont emis de Raiffeisen.
Raiffeisen Bank a anunţat în primăvară semnarea acordului cu Citibank România, prin care a cumpărat peste 100.000 de clienţi cu active de mai mult de 90 de milioane de euro şi peste 175 milioane euro în depozite la finele anului trecut.
Tranzacţia a devenit efectivă de la 1 iulie, se arată într-un comunicat al băncii.
Steven van Groningen, preşedinte şi CEO al Raiffeisen Bank România, a declarat la momentul anunţului că modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu cel al Raiffeisen şi că tranzacţia a fost stabilită şi luând în calcul calitatea portofoliului de credite preluat.
"Aşa cum am spus şi în momentul semnării contractului de preluare a portofoliului de retail al Citibank România, am ţinut cont de istoricul clienţilor în relaţia cu Citi şi am pregătit oferte personalizate, atât în privinţa produselor şi serviciilor oferite, cât şi a preţului şi canalelor de tranzacţionare", a afirmat, în comunicat, vicepreşedintele pentru retail banking al Raiffeisen Bank, Vladimir Kalinov.
În decembrie 2012 grupul american Citigroup a prezentat un plan de "repoziţionare" cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile şi a îmbunătăţi eficienţa, printre măsuri numărându-se vânzarea sau restrângerea semnificativă a operaţiunilor de consumer banking din România, Turcia şi alte trei ţări.
În cazul României, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor, anunţa atunci Citibank România.
Raiffeisen Bank are 525 de agenţii la nivel naţional, circa 1.100 de bancomate şi peste 11.000 de terminale de plată la comercianţi.