Planificarea financiară personală rămâne un motor constant de creştere în strategia pe termen lung a Raiffeisen Bank România. În prima jumătate a anului 2024, numărul de planuri de pensii, planuri de investiţii şi asigurări de viaţă nou deschise a crescut cu peste 40% comparativ cu perioada similară din 2023.
Totodată, digitalizarea fluxurilor şi simplificarea interacţiunii cu clienţii rămân coordonate esenţiale pe toate segmentele, fie că este vorba de operaţiuni curente, conturi de economii, depozite la termen, asigurări de viaţă sau fonduri de investiţii. Numărul celor care şi-au deschis cont Raiffeisen direct din aplicaţia de mobile banking a crescut cu aproximativ 300% în prima jumătate a anului comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut, iar plăţile online au înregistrat un avans de 30%.
"În prima jumătate a anului am continuat sistematic să accelerăm serviciile de planificare financiară pentru a ne susţine clienţii în construirea unui viitor mai bun. Am demarat MoonShotX, un proiect care facilitează expansiunea afacerilor din România la nivel regional. Am lansat un nou card, care îmbină serviciile de plăţi digitale cu demersul nostru pe termen lung de susţinere a comunităţii. Am investit în tehnologii inovatoare bazate pe Cloud şi AI, care ne ajută să ne redefinim şi optimizăm operaţiunile astfel încât echipele să se axeze pe interacţiuni personalizate 1:1 cu clienţii noştri." - Zdenek Romanek, Preşedinte & CEO, Raiffeisen Bank România
Activele Raiffeisen Bank România au ajuns la 74 miliarde lei în primul semestru al anului 2024, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, iar performanţa financiară a rămas solidă, cu un profit de 820 milioane lei . De asemenea, profilul de risc sănătos şi evoluţia veniturilor (+8% an la an) continuă să reprezinte puncte forte în performanţa Raiffeisen Bank în prima jumătate a anului 2024.
Cheltuielile operaţionale au crescut cu 12% an la an, reflectând investiţiile în formarea angajaţilor, retenţia personalului bine pregătit, extinderea echipei în zone cheie, dar şi modernizarea infrastructurii IT, proiecte de transformare digitală şi îmbunătăţirea constantă a aplicaţiilor şi soluţiilor oferite clienţilor.
Soldul depozitelor (57,2 miliarde lei) continuă să se consolideze printr-o creştere de 9% an la an, cu variaţii pozitive pentru toate segmentele de clienţi.
Soldul creditelor acordate clienţilor este de 40,9 miliarde lei. După un început de an in care cererea de credite în piaţă a fost mai degrabă modestă, în trimestrul al doilea se observă o revenire a soldului de credite acordate companiilor (+5% faţă de trimestrul anterior), în special din zona clienţilor corporaţii.
În ceea ce priveşte evoluţia volumelor din prima jumătate a anului 2024 către persoane fizice, creditele de nevoi personale au crescut cu aproximativ 40%, iar cele ipotecare au crescut cu aproximativ 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. Ofertele foarte competitive lansate în al doilea trimestru aduc şi mai multă dinamică şi vânzări record pentru lunile următoare, atât la creditele PF negarantate, cât şi la cele garantate.
Capitalizarea şi lichiditatea solide permit băncii să continue să susţină, prin creditare, dezvoltarea economiei româneşti. Rata de adecvare a capitalului se situează la 22,08%, mult peste nivelul minim solicitat de BNR (17,81%). Expunerile neperformante s-au menţinut la niveluri scăzute (1,69%), iar poziţia de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (249%), mult peste cerinţele minime regulatorii (100%). Totodată, rata fondurilor proprii si pasivele eligibile (MREL) s-a situat la 35,93%, semnificativ peste cerinţele regulatorii aplicabile la 30 iunie 2024 (32,00%).
Moody's a reafirmat în data de 22 Mai 2024 calificativele Raiffeisen Bank senior negarantate pentru datorii şi depozite la Baa1, cu perspectivă stabilă, cu două niveluri peste calificativul suveran al României si calificativul Raiffeisen Bank pentru datoria senior nepreferenţială la Baa2, reflectând o poziţie financiară solidă şi un acces demonstrat la finanţare prin intermediul pieţelor de capital internaţionale.
În primul semestru, numărul de persoane care au ales să îşi deschidă cont Raiffeisen direct de pe telefon, din aplicaţia de mobile banking, Smart Mobile, a crescut cu aproximativ 300% faţă de primul semestru al anului anterior. Evoluţia pozitivă arată că fluxul de înrolare la distanţă este din ce în ce mai apreciat de către clienţi, fiind un proces uşor si rapid.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.07.2024, 14:28)
banca de sclavi
Ban.Cher.Vali
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.07.2024, 16:08)
Deci anul trecut a fost unul, iar acum trei?