Raiffeisen Bank - peste doua milioane de clienţi persoane fizice, în 2018
T.I.
Bănci-Asigurări / 1 august 2019
Raiffeisen Bank a publicat Raportul de Sustenabilitate, cu titlul "10 ani de leadership in sustenabilitate". Este a zecea editie a acestui raport care prezinta indicatorii non-financiari din 2018 si performanta bancii din perspectiva sustenabilitatii si a responsabilitatii sociale. Cuprinde, astfel, informatii despre performanta economica, impactul social, masurile de protejare a mediului, combatere a coruptiei si promovare a diversitatii, potrivit unui comunicat al băncii.
Principalele rezultate obtinute in 2018:
- Peste 2 milioane de clienti persoane fizice, 91.000 de IMM-uri si 5.700 de corporatii medii si mici;
- Crestere de peste 47% a numarului de utilizatori activi ai aplicatiei de Mobile Banking;
- 82 milioane de autentificari in aplicatiile Smart Mobile si Raiffeisen Online;
- 550.000 de clienti digitali activi - utilizatori ai aplicatiilor Smart Mobile si Raiffeisen Online;
- 13,6% crestere a portofoliului de credite pentru IMM-uri;
- Prin programul Factory by Raiffeisen Bank, 27 start-up-uri au primit finantari in valoare toatala de aproximativ 1 milion euro;
- Peste 1100 participanti din 7 orase in programul Cataizator, dedicat companiilor medii din Romania;
Angajator responsabil:
- 5.021 de angajati, dintre care peste 75% sunt femei;
- Banca promoveaza diversitatea si egalitatea de sanse - 56,88 % din pozitiile de management sunt ocupate de femei (crestere cu 2,48% fata de anul 2017);
- Banca se numara printre primii semnatari ai Cartei Diversitatii, lansata in 2018;
- Varsta medie a angajatilor: 37 de ani;
- O noua politica de management al performantei, Liga Valorilor;
- Regandirea si relansarea unor programe strategice care se adreseaza consolidarii competentelor functionale ale angajatilor si cultivarii calitatilor de leadership ( First Time Manager, Raiffeisen Bank University, iGrow, Lead 2Leadership, Branch Management Academy etc);
Partener responsabil in comunitate:
- Au fost investiti peste 2,73 milioane de euro in proiecte si programe comunitare, in cele cinci directii - arta si cultura romaneasca, educatie, ecologie urbana, sport ca stil de viata sanatos si social;
- Peste 271.000 de persoane au beneficiat de investitiile Raiffeisen Bank in comunitate;
Contributia medie pentru fiecare beneficiar a fost de 8 euro;
- Peste 900 de ore de voluntariat au fost petrecute de catre angajatii bancii in proiecte si programe comunitare;
- Proiectul Via Maria Theresia, sustinut de la prima editie de Raiffesien Bank, a fost desemnat "Cea mai buna campanie CSR" in cadrul Galei Bancheri de Top 2018;
Consumator responsabil:
- 38% din energia utilizata a fost din surse regenerabile;
- Peste 5% scadere a intensitatii energetice;
- Birourile administrative beneficiaza de infrastructura pentru colectarea selectiva a plasticului, sticlei, metalului si hartiei; Banca a derulat campanii de informare si educare a angajatilor cu privire la aceste aspecte;
- 29% din bugetul de investitii in comunitate a fost alocat proiectelor de ecologie urbana;
- Peste 40% crestere a cheltuielilor cu furnizorii locali;
Contribuabil responsabil si finantator al economiei:
- 512 milioane euro reprezinta valoarea economica direct generata;
- 124 milioane euro reprezinta valoarea salariilor si beneficiilor angajatilor;
- 36 milioane euro reprezinta valoarea taxelor si contributiilor catre bugetul de stat.