Industriile automotive, FMCG, health care, tech & electronics şi fashion au generat cea mai mare pondere în structura activităţilor de import-export, în prima jumătate a anului 2024, potrivit unui raport al DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din România şi Europa, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"În ciuda provocărilor din piaţă, topul celor mai active sectoare a rămas relativ stabil faţă de anul trecut, fiind condus de domeniul automotive, care a înregistrat o cerere a serviciilor de transport din portofoliul DSV Road de circa 25%. În acelaşi timp, bunurile de larg consum (FMCG) au generat 20% din totalul soluţiilor de transport, la egalitate cu sectoarele health care, tehnologie şi electronice, iar industria de fashion, a avut o cotă de 15%. Dinamismul acestor sectoare şi tendinţele uşoare de creştere susţinută a cererii impun soluţii logistice şi de transport flexibile şi eficiente pentru a răspunde nevoilor pieţei", a declarat Daniel Babii, Business Development Director DSV Road, potrivit comunicatului.
Datele DSV Road arată o tendinţă de creştere şi pentru domeniul agriculturii, care a trimis către export o cantitate mai mare de cereale, legume şi fructe, dar şi utilaje agricole, în primele luni ale anului.
Printre cele mai importante destinaţii pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria, conform DSV Road.
România înregistrează în prezent un deficit comercial, importând mai multe bunuri şi servicii decât exportă, indiferent de industrie. Potrivit celor mai recente date ale Institutului Naţional de Statistică, în primele patru luni ale anului, exporturile României au crescut cu 0,8%, la 31,288 miliarde euro, iar importurile au urcat cu 1,7%, la 40,609 miliarde euro, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Totuşi, activitatea de export a înregistrat o creştere de 22% în primele două luni din an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, în cadrul DSV Road. Aceasta a crescut pe fondul dezvoltării segmentului de fabricare a produselor din diverse domenii de către firme internaţionale în România, în special în industria auto şi cea electronică, arată raportul DSV. Extinderea reţelei de autostrăzi, dar şi creşterea potenţialului de business şi calitatea produselor româneşti rămân principalii factori care pot contribui la dezvoltarea exporturilor, se menţionează în comunicat.
"România are un potenţial foarte mare în ceea ce priveşte transportul de mărfuri. Extinderea autostrăzilor cu până la 2000 de km ar putea duce la o creştere de 38% a industriei şi automat la o intensificare a schimburilor comerciale dintre România şi ţările UE. În prezent, asistăm la o creştere moderată a transporturilor susţinută de numărul mai mare de clienţi şi de dezvoltarea anumitor sectoare, cum sunt ecommerce şi automotive, unde volumele de mărfuri sunt tot mai mari. La nivel de servicii, transportul de tip grupaj este în continuare cel mai căutat, dar transportul intermodal are cea mai accelerată creştere datorită costurilor mai mici şi a dorinţei companiilor de a folosi metode care protejează mediul", a mai adăugat Daniel Babii.
DSV rămâne optimist cu privire la perspectivele pentru 2024, anticipând o evoluţie solidă a industriilor existente şi posibilitatea de creştere în alte sectoare emergente. Compania estimează o cifră de afaceri în creştere cu 10% în 2024, faţă de anul trecut, se precizează în comunicat.