Peste 80% dintre români iau în calcul să se mute la altă bancă în următoarele şase luni, mult peste media globală, de 51%, cei mai mulţi clienţi fiind nemulţumiţi în privinţa încrederii, siguranţei şi relaţiei cu banca, potrivit raportului World Retail Banking Report 2013 publicat de Capgemini.
Raportul arată că 16,2% dintre clienţii români ai băncilor de retail sunt hotărâţi să schimbe banca cu care colaborează în următoarele şase luni şi 67,4% nu sunt siguri dacă vor rămâne la aceeaşi bancă, în timp ce la nivel global procentajele se situează la 10%, respectiv 41%, potrivit studiului companiei Capgemini, care furnizează consultanţă managerială, IT şi servicii de outsourcing.
Raportul World Retail Banking 2013 se bazează pe datele colectate de la 18.000 de clienţi din 35 de ţări şi măsoară cei mai importanţi factori cu privire la canale, tranzacţii şi produse bancare.
În România, clienţii au nemulţumiri legate de încredere şi siguranţă (doar 23% dintre respondenţi fiind satisfăcuţi), relaţia cu banca (35% satisfăcuţi), cunoaşterea nevoilor şi preferinţelor de către instituţiile de credit (38% mulţumiţi), oferirea mai multor canale de distribuţie (40% satisfăcuţi) şi distribuirea produselor pe canale potrivite (41% satisfăcuţi).