Producătorul britanic de băuturi răcoritoare "Cadbury Schweppes" Plc, al treilea din lume, anunţă o creştere de 6,1% a profiturilor sale pe primul semestru din acest an, datorită reducerii cheltuielilor. Cîştigul net a sporit la 244 milioane de lire sterline (425,2 milioa-ne de dolari) sau 11,5 pence/acţiune, de la 230 milioane de lire sau 10,8 pence/titlu în anul precedent. Vînzările societăţii au crescut cu 6,1%, la 3,13 miliarde de lire. Totodată, vînzările de dulciuri ale societăţii au sporit cu 7%.
Valoarea de piaţă a societăţii britanice se ridică la 11,2 miliarde de lire sterline, acţiunile "Cadbury" cîştigînd 12% în acest an. În acelaşi timp, acţiunile celui mai mare producător mondial de băuturi răcoritoare, "Coca-Cola" Co., au cîştigat doar 4,8%, însă cele ale "Nestlé" SA, cel mai mare producător mondial de pe segmentul agroalimentar, au urcat cu 14%. Menţionăm că societatea americană "Coca-Cola" a raportat, săptămîna trecută, o creştere cu 8,8% a profiturilor sale pe cel de-al doilea trimestru, la 1,72 miliarde de dolari.
"Cadbury Schweppes" a luat fiinţă în 1969, prin fuziunea producătorului de dulciuri "Cadbury Group" Ltd. şi a celui de băuturi răcoritoare "Schweppes" Ltd.