Compania franceză "Renault" SA, al treilea mare producător auto european, şi-a majorat cu 59% profitul anul trecut, în baza vânzărilor de modele low-cost Dacia şi a măsurilor de reducere a costurilor.
Profitul înainte de interese minoritare, taxe şi elemente excepţionale a urcat la 1,24 miliarde euro (1,69 miliarde dolari) în 2013, depăşind estimările analiştilor: 1,06 miliarde euro. Veniturile din vânzările companiei au crescut cu 0,5% anul trecut, la 40,9 miliarde euro.
"Renault" aşteaptă continuarea creşterii vânzărilor şi a profitului operaţional în 2014. Compania vrea să ajungă la venituri anuale de 50 de miliarde euro în următorii trei ani.
Profitul net al "Renault" a scăzut cu 66% în perioada de raportare, la 586 milioane de euro. "Renault" va acorda un dividend de 1,72 euro/acţiune, neschimbat faţă de anul 2012.
Conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, "Renault" a fost singurul producător european de profil din primii cinci care a raportat creşterea vânzărilor în 2013. Avansul s-a datorat creşterii cu 23% a vânzărilor Dacia, care a compensat declinul de 1,5% consemnat de brandul Renault.