Administraţia Porturilor Maritime (APM) susţine că respectă prevederile legale referitoare la consultările pe marginea Master Planului Portului Constanţa şi că ţinta documentului nu este valorificarea imobiliară a portului, aşa cum susţin operatorii portuari din zonă.
Conducerea companiei explică, într-un comunicat: "În viziunea consultantului - Asocierea "Ernst&Young - Inros Lackner", reconversia Portului Vechi este preconizată să fie realizată pe termen lung, până în anul 2030. Portul Vechi nu îndeplineşte condiţiile de funcţionare ale unui port modern, iar zona trebuie reprofilată într-o zonă urbană, comercială şi de recreere, legată de centrul istoric al oraşului. Avantajele care rezultă pentru turism şi dezvoltarea oraşului, precum şi valoarea adăugată provenită din extinderea şi dezvoltarea activităţilor neproductive şi a celor de agrement/recreere, sunt mult mai ridicate decât veniturile destul de scăzute ale APM SA şi mediul economic rezultate din manipularea mărfurilor".
Potrivit APM, Master Planul nu este un document restrictiv şi obligatoriu. Porturile operează într-un mediu comercial dinamic şi este esenţial ca ele să aibă flexibilitatea de a se adapta la cerere în contextul competiţiei. Astfel, există posibilitatea introducerii unor noi proiecte de dezvoltare dacă acestea se dovedesc oportune şi orientate spre necesităţile pieţei.
Conform sursei citate, Asocierea "Ernst&Young - Inros Lackner" precizează în documentele de lucru că "aceste măsuri de dezvoltare nu fac obiectul prezentului Master Plan. Pentru acestea este nevoie de un plan de urbanism, de concursuri de arhitectură, de proiecte de turism, etc, care să aibă în vedere conservarea clădirilor istorice din Portul Vechi, modernizarea lor în obiective comerciale, turistice, recreaţionale şi de agrement şi integrarea lor în noua zonă urbană". Prin urmare, măsurile de dezvoltare pe termen mediu sunt considerate ca fiind etapele pregătitoare,consideră reprezentanţii APM.
Aceştia susţin că Master Planul Portului Constanţa este viziunea consultantului, Asocierea "Ernst&Young - Inros Lackner", în urma celor 33 de consultări pe care le-a avut cu agenţii economici care activează pe platforma portuară, cu autorităţile locale, cu asociaţiile profesionale reprezentative, cu instituţii implicate în activitatea portuară.
Conform Raportului Planuri Alternative de Dezvoltare din cadrul proiectului invocat de APM, motivele pentru care este necesară transformarea acestei zone a Portului Vechi, se referă la "adâncimile reduse pentru operare (8,25 m), spaţiul limitat de manevră la ţărm, distanţele mari până la spaţiile de depozitare, dotările vechi şi ineficiente de manipulare şi depozitare, proximitatea faţă de centrul istoric al oraşului (poluare fonică, emisii de praf şi de carburanţi), căile de transport deficitare, atât rutiere cât şi pe căi ferate.
Pe de altă parte, din cauza activităţilor portuare desfăşurate în zonă, atractivitatea Constanţei pentru turismul de croazieră este extrem de redusă (munţi de fier vechi, traficul de mărfuri, liniile de cale ferată, etc), conform sursei citate.
APM afirmă că potenţialul economic al Portului Vechi este redus, consultantul Master Planului considerând şi estimând că transformarea zonei va genera mai multe venituri, investiţii şi locuri de muncă.