Calendarul de implementare a măsurilor de restructurare pentru Poşta Română, propuse de consultantul Roland Berger, va fi stabilit de proprietarul companiei - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, a declarat, ieri, preşedintele Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), Dan Mihai Toader, într-o conferinţă de presă. "Raportul consultantului s-a încheiat în august şi va trebui supus dezbaterii Guvernului în perioda următoare. După aprobare, împreună cu consultantul, va fi stabilit calendarul de implementare a acestor măsuri care se întind pe termen mediu şi lung, până în 2010 şi unele până în 2012. Toate măsurile sunt de natură ca din decembrie 2008 CNPR să poată fi transformată într-o companie care poate face faţă concurenţei", a spus Toader, citat de Rompres. Acesta a precizat că o parte din măsurile propuse de consultant erau oricum pe agenda de lucru a companiei.
"Este vorba de investiţii în infrastructură şi la realizarea punctelor de prezenţă teritorială. Un proiect important care va schimba faţa serviciilor poştale este cel privind înfiinţarea şi modernizarea centrelor de sortare cu resurse BERD. În această săptămână, anunţul privind licitaţia internaţională pentru realizarea acestor centre de sortare va fi publicată în Financial Times şi în alte ziare internaţionale", a explicat preşedintele CNPR.
Valoarea investiţiilor prognozate de Poşta Română pentru perioada următoare este de ordinul a 100 milioane de euro, în aceste sume fiind inclus şi proiectul cu BERD, în valoare de 60 de milioane euro pentru realizarea centrelor de sortare, dar şi un proces de achiziţie a unui parc auto prin sistem de leasing operaţional sau financiar şi a unui sistem IT (hardware şi software - un sistem ERP).
Toader a mai menţionat şi contractul de publicitate încheiat de CNPR cu Tempo Advertising, în valoare de două milioane de euro.
În ceea ce priveşte preţul de piaţă al CNPR, preşedintele CNPR a menţionat că este greu de evaluat la ora actuală, acesta putând fi estimat numai după finalizarea procesului de restructurare, undeva în 2012, când măsurile implementate vor avea un impact major şi asupra profitabilităţii companiei.
"La ora actuală, este foarte greu de evaluat un preţ corect pentru CNPR pentru că sunt şi multe proprietăţi, pentru care s-a început un proces de inventariere la nivelul întregii ţări. Dacă ne luăm numai după cifra de afaceri, aceasta este dublă faţă de 2004, când aveam doar 150 milioane de euro", a explicat Dan Mihai Toader. Potrivit sursei citate, CNPR nu va fi listată la bursă cel puţin în următorii 2-4 ani, în funcţie de calendarul asumat de MCTI, proprietarul CNPR.
Statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, a urmărit prin încheierea acestui contract de consultanţă elaborarea unei strategii de restructurare a Poştei Române, implementarea acesteia în perspectiva privatizării companiei şi îmbunătăţirea serviciilor poştale.
CNPR a înregistrat în 2006 venituri totale de 861,47 milioane lei, în creştere cu peste 15 % faţă de 2005 şi un profit brut de 43,47 milioane lei, cu 9,8 % mai mare decât în 2005.
Poşta Română a înregistrat la nouă luni un profit de peste 10 milioane de euro, estimările pentru întregul an 2007 fiind sub evaluările de de la începutul anului, 25 de milioane euro. În privinţa cifrei de afaceri conducerea CNPR estimează obţinerea a peste 300 milioane euro în 2007.
Poşta Română deţine la ora actuală peste 7.100 de oficii la nivel naţional, din care 1.100 informatizate şi are aproximativ 35.000 de angajaţi. Acţionarii companiei sunt Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi Fondul Proprietatea, cu 75 %, respectiv 25 % din capital.