Retailerul rus de articole de uz casnic Williams et Oliver are în vedere să lanseze o ofertă publică iniţială (IPO) în următorii cinci ani, conform directorului financiar al companiei-mamă Patriot Group, anunţă Reuters.
Piaţa IPO-urilor din Rusia a stagnat de la lansarea invaziei Ucrainei, în februarie, dar unele companii încep să îşi facă planuri de listare, iar firma de securitate cibernetică Positive Technologies a iniţiat o ofertă publică secundară la sfârşitul lunii trecute.
"Există planuri pentru Williams et Oliver", a declarat Marina Şevliakova, directorul financiar al Patriot Group, la o conferinţă online care a marcat un plasament de debut de obligaţiuni Patriot pe trei ani, în valoare de 200 de milioane de ruble (3,23 milioane de dolari). "Poate în următorii cinci ani. Avem în planuri să obţinem o poziţie de lider (în sector), iar singura cale prin care poţi să devii un lider de piaţă este IPO", a adăugat Şevliakova.
Williams et Oliver ţinteşte să îşi crească veniturile anuale la 2,3 miliarde de ruble până în 2025, de la 861 de milioane de ruble în 2021, iar profitul net - la 134 de milioane de ruble, de la 61 de milioane de ruble. Veniturile companiei au crescut cu 47% în prima jumătate a anului 2022.
Şeful grupului Patriot, Dmitri Şirokov, susţine că Williams et Oliver intenţionează să se extindă în Rusia şi să intre pe piaţa din Kazahstan, menţionând că societatea pe care o conduce se pregăteşte să-şi lanseze propriile produse cu etichetă privată, care vor fi fabricate în China, Turcia şi Indonezia.
Luna trecută, unele surse citate de Reuters declarau că producătorul de scutere electrice Whoosh intenţionează să strângă aproximativ 170 de milioane de dolari prin listarea acţiunilor sale la Bursa din Moscova, în acest an, în cadrul primei oferte publice iniţiale (IPO) ruseşti de după izbucnirea conflictului din Ucraina.
Cel puţin zece companii - din sectorul mărfurilor, cel financiar sau de retail - aveau în plan să se listeze în 2022, după cum declarau consultanţii şi bancherii la sfârşitul anului trecut, dar războiul dintre Rusia şi Ucraina a anulat sau amânat aceste planuri.
Whoosh speră să strângă circa 10 miliarde de ruble (167 de milioane de dolari), au spus sursele, ceea ce va da o evaluare de aproximativ 40 de miliarde de ruble companiei. Whoosh a informat că ia în considerare diverse opţiuni, dar nu a comentat mai mult în acest sens. Un purtător de cuvânt al companiei a precizat: "Ca orice companie de succes, Whoosh are în vedere diverse opţiuni strategice de dezvoltare, inclusiv oportunităţi pe pieţele de capital. Totuşi, este prematur să vorbim despre vreun plan concret".
Whoosh operează în aproape 40 de locaţii din Rusia, iar scuterele sale electrice sunt văzute în special pe străzile în Moscova. Profitul net al companiei a scăzut în prima jumătate a lui 2022, însumând 385 de milioane de ruble.