Acţiunile marilor reţele de socializare sunt de multe ori la graniţa dintre legal şi ilegal şi mai ales la cea dintre moral şi imoral. Comisia pentru informatică, cultură, media şi sport a Camerei Comunelor din parlamentul britanic acuză Facebook de încălcarea "intenţionată " a legislaţiei privind confidenţialitatea datelor şi concurenţa. Deputaţii susţin că firmele din media sociale trebuie să îşi asume răspunderea legală clară pentru conţinutul distribuit pe platformele lor: "Firmele media sociale nu se pot ascunde susţinând că sunt doar o "platformă' şi că nu au nicio răspundere privind reglementarea conţinutului site-urilor lor".
Comisia a consultat multe e-mailuri interne ale Facebook înainte de a acuza corporaţia că modifică setările de confidenţialitate ale utilizatorilor pentru a transfera date celor care dezvoltă diferite aplicaţii, informează Agerpres. Deputaţii l-au acuzat şi pe fondatorul şi managerul general al Facebook, Mark Zuckerberg, de "dispreţ" faţă de parlamentul britanic, deoarece acesta a refuzat să se prezinte în faţa comisiei şi nu a răspuns personal niciunei invitaţii a comisiei. Raportul a constatat că structura "opacă" a managementului Facebook "pare gândită să ascundă informarea despre anumite decizii şi responsabilitatea pentru acestea".
Comisia recomandă stabilirea unui cod etic obligatoriu, sub supravegherea unui organism de reglementare independent, pentru redactarea unui manual de comportamente acceptabile şi inacceptabile în mediile sociale, în plus acesta să aibă posibilitatea de a iniţia acţiuni judiciare "cu perspectiva aplicării unor amenzi mari" companiilor care nu se conformează.
Facebook s-a declarat "deschis unei reglementări semnificative" a reţelelor de socializare, subliniind că şi-a modificat în mod considerabil practicile. "Suntem deschişi unei reglementări semnificative şi susţinem recomandarea Comisiei cu privire la reformarea legii", a declarat însărcinatul cu relaţii publice al Facebook Karim Palant. În opinia sa, reţeaua de socializare şi-a modificat considerabil practicile şi nu mai este aceeaşi societate ca anul trecut. Facebook şi alţi giganţi în domeniul digital trebuie să se supună unui cod etic în lupta împotriva răspândirii ştirilor false, împărtăşirii abuzive a datelor utilizatorilor şi abuzurilor legate de poziţia lor dominantă pe piaţă, au îndemnat parlamentarii britanici.