Reţeaua de restaurante "La Mama" a avut anul trecut o creştere a cifrei de afaceri cu 15%, faţă de 2022. Cătălin Mahu, proprietarul lanţului, are planuri de extindere cu încă două, trei locaţii în 2024, în care vrea să investească două milioane de euro, se arată într-un comunicat al restaurantului "La Mama". Până la finalul anului, va avea nevoie de aproximativ 100 de noi angajaţi, iar politica reţelei este de a se orienta spre forţă de muncă autohtonă, inclusiv persoane cu dizabilităţi, conform sursei.
Potrivit comunicatului, ,,Astăzi oamenii îşi înţeleg mult mai bine jobul. Faci cu mai puţini oameni ceea ce făceai în trecut, pentru că angajaţii s-au educat. În restaurantele noastre am decis acum câteva luni să luăm oameni doar din piaţa românească. Dacă nu dăm şanse forţei de muncă din România, va pleca afară şi ne vom plânge că pleacă. Trebuie să dăm şanse şi să fim atractivi pentru cei care se gândesc să plece afară. Pentru noile locaţii pe care urmează să le deschidem, vom avea nevoie de aproximativ 100 de angajaţi. Pentru aceasta, colaborăm cu Şcolile de meserii şi angajăm şi persoane cu dizabilităţi, pentru că trebuie să întoarcem comunităţii binele pe care îl primim", a subliniat Cătălin Mahu.
Creşterea cifrei de afaceri cu 15%, în 2023, a fost susţinută de menţinerea unei politici corecte de preţuri, dar şi de alegerea ingredientelor de calitate. În ciuda lanţului nesfârşit de scumpiri, proprietarul "La Mama" a considerat că trebuie să găsească un echilibru pentru clienţi. Asta în contextul în care măsurile pe care statul le ia pentru domeniul HoReCa sunt mult prea puţine, se mai arată în comunicat.
Conform sursei precizate, "Preţurile noastre au crescut cu mai puţin decât cele la materia primă. Să nu uităm că preţul uleiului s-a dus de la trei lei la nouă lei. Noi, în industria de restaurante, am fost nevoiţi să fim tampon între aceste scumpiri şi clienţi. În lanţul nostru schimbăm preţurile de două ori pe an. Dacă le-am stabilit în martie, până în septembrie nu m-am atins de ele, indiferent ce s-a întâmplat. În perioada aceasta, le-am majorat între 20 şi 40%. În acelaşi timp, astăzi în meniul "La Mama" există printre cele mai puţine E-uri din Bucureşti şi îmi asum ceea ce spun. Avem gustare pescărească fără E-uri, 80% pui crescut la sol", a declarat Cătălin Mahu, proprietarul reţelei de restaurante "La Mama".
În viziunea antreprenorului, cele mai bune măsuri pe care statul le-a luat pentru sectorul din HoReCa au fost reducerea TVA la 5% la alimente şi reducerea impozitului pe dividende la 5%, conform sursei.
"În 2002, aceste măsuri m-au ajutat să deschid restaurantul de la Ateneu. Mi s-au părut cel mai bun stimulent", a adăugat Cătălin Mahu, transmite sursa.
Industria HoReCa în România este în creştere, potenţialul ei nefiind încă atins, dacă ne uităm la alte ţări din Europa, potrivit sursei indicate.
Potrivit datelor din comunicat, "În toată România sunt peste 30 de mii de unităţi care vând mâncare şi aici includem şi barurile sau covrigăriile. În Londra, de exemplu, sunt peste un milion de unităţi. Piaţa de restaurante din România este încă la început. Ar trebui să gătim mai puţin şi să mâncăm mai mult în oraş, dar încă nu suntem pregătiţi să avem acest confort. Până vom reuşi să ieşim cu constanţa cu care o fac vesticii, mai avem puţin. Avem mai puţini turişti ca alte capitale europene şi ştim cât de mult aduce turismul în încasările de mâncare", a declarat Cătălin Mahu.