Publicitatea politică a provocat mari pagube de imagine reţelelor de socializare, iar acest lucru este recunoscut de la cel mai înalt nivel.
Comisarul pentru Concurenţă al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a lăudat Twitter pentru interzicerea publicităţii politice, dar a criticat Facebook, care continuă să o permită, pentru "manipularea de facto a deciziilor de vot". Margrethe Vestager a primit noi prerogative din partea UE pentru supravegherea sectorului tehnologic pe parcursul următorilor cinci ani. Atât Twitter cât şi Facebook sunt presate să oprească reclamele care răspândesc afirmaţii false şi care ar putea influenţa alegerile. Twitter va interzice în această lună reclamele politice, la nivel global. Directorul general al Twitter Jack Dorsey a spus că reclamele plătite impun "oamenilor mesajele politice ţintite" cu o forţă "care provoacă riscuri semnificative politicii, putând fi utilizate pentru a influenţa voturi care afectează vieţile a milioane de oameni".
"Declaraţia Twitter nu este sfârşitul poveştii, aveţi încă alte probleme, precum bot-urile şi altele, dar este un pas important înainte, deoarece compania îşi declară valorile", a afirmat Vestager, la o conferinţă la Lisabona. Un bot este o aplicaţie automată care poate controla un cont Twitter şi transmite mesaje.
Directorul general al Facebook Mark Zuckerberg a apărat politica de a permite reclamele politicienilor care ar putea conţine mesaje false sau înşelătoare, arătând că platforma de socializare nu vrea să îngrădească dis-cursul politic. Vestager a spus că democraţia trebuie să fie deschisă, iar o reclamă politică să poată fi verificată, contrazisă şi să permită oferirea unor opinii diferite: "Dar, dacă este doar în feed-ul tău, între tine şi Facebook, iar ei îţi transmit informaţii în funcţie de cine eşti, aceasta nu mai este democraţie". Vestager a spus că a urmărit cu atenţie declaraţiile lui Zuckerberg şi ale Facebook. Politiciana daneză este aşteptată să se folosească de mandatul său extins de comisar să stabilească reguli referitoare la responsabilităţile, datoriile şi standardele de securitate ale companiilor.