Victor Ponta şi Elena Udrea sunt cei mai vizibili candidaţi pe internet înainte de startul campaniei electorale. Dacă în urmă cu cinci ani, când au avut loc ultimele alegeri prezidenţiale reţelele de socializare nu erau atât de importante pentru candidaţi, existau însă campanii pe bloguri şi site-uri, acum facebook-ul a devenit un instrument foarte puternic de promovare a imaginii unui politician.
În duelul conturilor de facebook, Victor Ponta şi Elena Udrea se detaşează de ceilalţi contracandidaţi din punctul de vedere al numărului de "prieteni" sau "urmăritori". De altfel, cei doi sunt şi foarte activi, postând zilnic mai multe fotografii sau mesaje, multe din ele cu puternice mesaje electorale. Poate părea o surpriză, dar pe poziţia a treia se află Corneliu Vadim Tudor, preşedintele Partidului România Mare, abia al patrulea fiind liderul Liberalilor, Klaus Iohannis. Cifrele cresc de la o oră la alta, fiind evident că atragerea de noi "prieteni" este o activitate privită cu maxim interes de către politicieni dar şi de staff-urile lor de campanie. Ieri, la jumătatea zilei, premierul Victor Ponta avea 466.572 de aprecieri, iar Elena Udrea 192.315. La distanţă mare se află pe a treia poziţie liderul PRM, Corneliu Vadim Tudor, cu 76.485 de aprecieri, urmat de Klaus Iohannis - 51.606, Monica Macovei - 36.213, Călin Popescu Tăriceanu - 13.838 şi Cristian Diaconescu - 13.356. Caracterul electoral al activităţii de pe reţele de socializare este dat şi de ultimele mesaje postate. Victor Ponta are mai multe fotografii de la ultimul meci al Stelei Bucureşti, care i-au adus peste 3500 de aprecieri, dar au stârnit şi multe reacţii pro şi contra, iar Elena Udrea relatează întâlnirea de miercuri cu preşedintele Traian Băsescu: "Întâlnirea pe care am avut-o astăzi cu Preşedintele la Palatul Cotroceni a fost extrem de pozitivă, pentru că am putut să-i prezint o parte a proiectului meu pentru România. L-am asigurat de determinarea mea de a continua drumul şi reformele începute de domnia sa. Sunt convinsă că am reuşit să-l conving pe şeful statului că reprezint cea mai bună opţiune de continuitate în fruntea statului român şi, ca atare, îmi va oferi tot sprijinul său" . Corneliu Vadim Tudor are o postare în care îi atacă virulent pe "falsificatorii de sondaje", în timp ce Klaus Iohannis este la fel de laconic ca şi în apariţiile publice : "Politica trebuie să producă rezultate, să nu fie doar un spectacol steril". Cristian Diaconescu are un mesaj cu ţintă directă: "Dragi prieteni, vă mulţumesc pentru toate mesajele de susţinere pe care mi le-aţi trimis. Astfel, invit pe oricine doreşte să mă ajute cu strângerea semnăturilor, duminică, 24 august....", la fel şi Monica Macovei: "Dragi prieteni, ştiţi că nu am firme, nu fac afaceri cu statul şi nu am oligarhi şi nici partide care să mă sprijine financiar în campanie. Am intrat în această cursă electorală pentru că doresc o Românie vie, sănătoasă, curajoasă şi mândră. Contez pe sprijinul vostru, al celor care vreţi o astfel de Românie. Dacă doriţi să susţineţi campania electorală, o puteţi face în conturile deschise la...".
Din câte se poate observa, facebook-ul a devenit un instrument foarte eficient în bătălia electorală, marea miză fiind ca politicienii să reuşească să-şi convingă "prietenii" de pe reţelele de socializare să facă pasul din mediul virtual în lumea reală şi să meargă la vot.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.08.2014, 11:00)
Si va invinge Udrea; astfel (si) Romania va avea o prima doamna - sa speram "de fier".