"Reţeta" vaccinului Moderna, postată pe internet de oamenii de ştiinţă de la Stanford. Cum au obţinut-o

J.P.
Miscellanea / 15 aprilie 2021

Oamenii de ştiinţă de la Stanford au păstrat picături de vaccin Covid-19 ce trebuiau aruncate la gunoi şi au postat pe internet reţeta vaccinului produs de Moderna, conform Vice.com.

Studiul GitHub are patru pagini. Primele două sunt o explicaţie a lucrării, următoarele pagini reprezintă întreaga secvenţă de ARNm pentru vaccinul Moderna COVID-19. Vaccinurile cu ARN au devenit un instrument cheie în ​​pandemia actuală, cât şi în numeroase alte provocări medicale şi de sănătate publică, au spus oamenii de ştiinţă.

Potrivit oamenilor de ştiinţă din Stanford, Andrew Fire şi Massa Shoura, acesta nu este un vaccin din punct de vedere tehnic "de inginerie inversă".

Cei doi au declarat: "Nu am făcut ingineria inversă vaccinul. Am postat secvenţa a două molecule sintetice de ARN, care au devenit suficient de răspândite în mediul general al medicinei şi biologiei umane în 2021. Pe măsura ce vaccinul a fost lansat, aceste secvenţe au început să apară în multe studii. Cunoaşterea acestor secvenţe şi capacitatea de a le diferenţia de alte ARN-uri în analiza seturilor de date biomedicale viitoare este de mare utilitate".

Oamenii de ştiinţă au analizat detalii despre modul în care au achiziţionat eşantionul Moderna

"Pentru această lucrare, ARN-urile au fost obţinute în urma aruncării din porţiunile mici de doze de vaccin care au rămas în flacoane după imunizare; astfel de porţiuni ar fi trebuit să fie aruncate altfel", au spus ei.

Fire şi Shoura au explicat că nimic din ceea ce au studiat nu provine din vaccinuri utilizabile.

"Acest proiect nu a risipit materialul vaccinal şi nu a redus în niciun fel numărul de doze de vaccin disponibile publicului", au spus ei pentru Motherboard.

Oamenii de ştiinţă au cerut permisiunea de la FDA pentru a păstra flacoane golite care urmau să fie aruncate în locurile de vaccinare Stanford şi Veteran's Affairs.

Nu este prima dată când un vaccin COVID-19 este conceput invers şi distribuit online. Pe 25 decembrie 2020, fondatorul PowerDNS, Bert Hubert, a folosit informaţii disponibile public despre vaccinul BioNTech / Pfizer pentru a-şi afla secvenţa de ARNm.

Potrivit lui Shoura şi Fire, FDA a aprobat decizia proiectului Stanford de a împărtăşi secvenţa cu comunitatea.

1. Deci a fost confirmata informatia ca vaccinurile mARN nu sunt de fapt vaccinuri, ci terapii genetice. Care va fi modul de manifestarea a secventei sintetice de ARN, care nu mai poate fi eliminata niciodata din corpul vaccinatilor care au fost sanatosi inainte de vaccin, pe termen lung, se va afla peste cativa ani. Unii foarte pesimisti vorbesc de aparitia unor boli autoimune, de boli neuroinflamatorii sau de infertilitate. Si uire asa acum se desfasoara cel mai mare experiment facut pe oameni, pe propria lor raspundere.

1. Nu, nu a fost confirmată aceasta teorie de basm. Din articol nu reies "informațiile" promovate de dumneavoastră.