Ca urmare a unei iniţiative comune a agenţiilor de media din România, recent a luat fiinţă Uniunea Agenţiilor de Media din România, afiliat la U.A.P.R.
Organizaţia reuneşte astăzi cele mai mari 25 agenţii de media din piaţă şi reprezintă un forum de discuţie, respectiv un cadru de acţiune comună în scopul rezolvării provocărilor specifice industriei româneşti de profil, precum:
Ridicarea nivelului calitativ şi a recunoaşterii de care se bucură agenţiile de media prin promovarea businessului de media ca disciplină distinctă, aducătoare de valoare în procesul comunicării de marketing, prin înfiinţarea unei Şcoli de Media destinate să producă noi specialişti, prin training de media sindicalizat pentru îmbunătăţirea calităţii staffului existent, etc.
Implementarea unor standarde menite să îmbunătăţească businessul de media în România în ceea ce priveşte relaţia cu partenerii săi media, cu clientul, precum şi cu furnizorii de servicii de research.
Din această perspectivă, veţi găsi întotdeauna în Clubul de Media atât o voce reprezentativă şi unitară a agenţiilor de media căt şi un partener de dialog în subiectele ce necesită atenţie si efort comun pentru implementare.
Ca primă iniţiativă în acest sens şi ţinând cont că momentul calendaristic în care ne aflăm impune pregătirea iminentă a contractării de media pentru anul 2008, membrii UAMR au hotarat să adreseze fiecărui partener media, şi implicit Dumneavoastră, următoarele solicitări:
- Contractarea de media începând cu anul 2008 să se facă numai în RON.
- Publicarea politicii de vânzare pentru anul 2008 să fie făcută până la data de 15 Noiembrie a.c. cel mai târziu.
Considerăm că introducerea RON ca monedă unică în piaţa pe fondul aprecierii şi stabilităţii considerabile a acestei monede manifestate în decursul ultimilor 2 ani este un pas firesc, simplificând munca ambelor părţi contractante şi aliniind practica pieţei noastre la celelalte ţări din Regiune şi din Europa.
O bună parte dintre Dumneavostra deja ati trecut la contractarea în RON şi vă mulţumim pentru acest pas.
Publicarea politicii de vânzari cel mai târziu la data de 15 Noiembrie a fiecărui an pentru anul următor este o necesitate impusă de factori importanţi, printre care:
- Calendarul de bugetare. Este în avantajul tuturor actorilor pieţei - clienţi, agenţii şi media - să producem bugete mai bine adaptate realităţii pieţei, mai devreme în timp.
- Perioada negocierilor. Lansarea politicii de vânzări în mijlocul lunii decembrie, cum s-a practicat până acum, înseamnă că perioada de negocieri începe de facto abia în luna ianuarie, ceea ce limitează planificarea şi desfăşurarea de campanii în prima parte a anului cu consecinţe asupra veniturilor, atât ale clienţilor şi agenţiilor cât şi ale partenerilor media.